rognposan Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 Noen som vet hvor en kan få kjøpt en såkalt "fluesnapper" en liten hurtiglås rett på flua.? med tanke på opphengerflue.... Og om dette kan brukes eller om det kun er knuter mot flua som gjelder...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pikkpakkern Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 Her : http://skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=52747 Funker fint disse syns jeg, en kamerat av meg sutret over at "styringa" på flua ble borte når man bruker disse... Jeg stirret rart og spørrende tilbake og temaet har ikke kommet opp igjen siden, så det kan vel ikke være SÅ ille. Brukte de på oteren ei stund fordi det var så herlig praktisk å bytte ut "oppspiste" fluer, og f.eks fort gjort å bytte mellom flue og spinner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rognposan Posted May 19, 2011 Author Share Posted May 19, 2011 Mange takk for svar! Er dette den minste str. (1) og er det den som er å anbefale? til flue og dupp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pikkpakkern Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 Nr.1 er størst. Nr.2 syns jeg passer fint til dupp og flue, den passer fint til oter også dog det er litt avhengig av fortomstykkelsen(opptil 0,5mm går fint). Men hvis du skal kline til med svære laksefluer f.eks tenker jeg nr.1 er å foretrekke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rognposan Posted May 19, 2011 Author Share Posted May 19, 2011 Takk for tips! Da går jeg nok for str. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts