Talionis Skrevet 7. april 2011 Skrevet 7. april 2011 Hei! Er det noen som vet om det fortsatt ligger snø på Snøhetta og Rondane i juli? Med Rondane mener jeg de rundt toppene Rondeslottet, Vinjeronden og Storronden. Takker for svar. Siter
sherpa Skrevet 7. april 2011 Skrevet 7. april 2011 I juli har jeg aldri opplevd snø i Rondane, men på Snøhetta kom det noen få cm. for noen år siden. Neppe et stort problem. Siter
Maarkus Skrevet 9. april 2011 Skrevet 9. april 2011 Det avhenger jo av å hvor mye snø det er der om vinteren og hvor mye som smelter om sommeren, så det er ikke så lett å si. Var på Rondeslottet og rundt der sånn ca i juli eller no i fjor. Det var en del snø opp mot 2000 meter da, ganske mye snø på nordsia, men ikke så mye at det ikke er noe problem å gå der, kanskje heller en fordel Siter
Talionis Skrevet 9. april 2011 Forfatter Skrevet 9. april 2011 Så man trenger ikke ta noe hensyn til snøen med tanke på utstyr og sånt? Siter
Maarkus Skrevet 10. april 2011 Skrevet 10. april 2011 Med mindre du skal gå snøhetta-traversen eller no, vil jeg vel tro at det er veldig liten sjanse for det i juli. Siter
Birger Blomvik Skrevet 30. april 2011 Skrevet 30. april 2011 Snøhetta er det bare å glemme !! Kun litt fonnsnø som ligger over sommeren helt øverst et par hundre meter før selve toppen. 99 % fot-tur dette Siter
Talionis Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Skrevet 10. mai 2011 Takk for svar! Jeg hadde absolutt ikke tenkt å gå på ski, men lurte på om snø ville bli et problem uten dem. Er det noen som vet hva slags terreng det er opp mot henholdsvis Storronden og Rondeslottet? Skal på langtur i sommer, og har planlagt en dagsetappe over Rondeslottet. Men er det mye stein kan det kanskje være risikabelt å gå med tung sekk i slikt terreng, med tanke på overtråkk og andre fotskader, og da er det kanskje bedre å ta det som en dagstur uten den tunge sekken. Siter
Terje WJ Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Det er stein på stein på stein i Rondane. Klart du kan gå med stor sekk over massivet, bare gå rolig, så ordner det seg nok. Jeg ville gjort det hvis jeg skulle over på den andre siden. Jeg vil slenge på et spørsmål her. Planen er å ta en tur til Storstygge Svånåtind og ryggen videre til neste topp (husker ikke navnet). Uansett, trenger man vanligvis ski/stegjern i andre halvdel av juni i det området? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.