Gå til innhold
  • Bli medlem

N. Kalveholotind 01.07


morten

Anbefalte innlegg

Var en tur på Nordre Kalveholotind ved Bygdin i går.

 

Mest for å få litt trim og å få gått inn mine nye fjellstøvler. Det var stort sett bart hele veien. Veldig mye fjellblomster, og morsomt et røyskattkull med masse nysgjerrige unger. Et eller annet er alvorlig galt med kondisjonen har jeg funnet ut, så turen ble et slit av det store. Syklet fra Bygdin inn til Bygdisheim, og krysset elva fra brean og gikk opp sida. Lå enn del bratte snøfonner fortsatt i østhellinga opp mot toppen. Toppen kunne ikke by på annet enn tåke og kraftig vind, men snøen var utrolig behagelig å gå på. Fjellsesongen er definitivt i gang!

Vis rapporten i Turkartet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Snøen var fast og fin helt til topps. Innover Kalvehøgdi så jeg ikke på grunn av tåka, men det har vært en del snø der oppe frem til nå.

Ja jeg skal prøve å skjerpe meg - det har vært VELDIG mye sitte på rompa aktiviteter de siste månedene .....

Har du no mer peiling på når Maradalstindane blir? Det er mulig vi prøver på Austabottraversen og evt. Storen til helga, HVIS været blir bedre enn det ser ut nå...

________

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Maradalstindane trenger vi å være fire, så egentlig tenkte jeg å prøve og få med deg om ikke så lenge... Planen er å gå opp til hytta på bandet, over Slingsybreen og opp til Maradalstindane. Videre retur samme vei og skrå over Midtmaradalsbreen til Midtmaradalstindane. Denne turen innebærer brekryssing og klatring, men den ser ikke ut til å være så vanskelig. Det hadde vært fint å kunne gått turen før Slingsbybreen blir for hard. Turen er en fin dagstur fra Turtagrø.

Kanskje et alternativ denne helga? Vi skal iallfall være ikke for langt unna hvis været ser ut til å bli bra.

Austabotntind er også i tankene, men jeg er litt usikker på snøflanken ned på nordvestsiden. Kanskje den burde ha smeltet bort først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.