Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hjemme igjen etter en flott helg på vestlandet.
Lørdag ble det tur til Nørdre Midtmaradalstinder i drømmeværet.
Søndag (i dag) før vi kjørte hjem stakk vi oppom Molden, flott skitur i sol med noe vind på toppen.

Limte kjapt sammen noen klipp fra kompaktkamera for å gi dere gleden av UTSIKTEN og NATUREN jeg og Atomsilda opplevde på lørdag!

Vis rapporten i Turkartet

Annonse
Posted

Sprek tur dere hadde der Jørn og Øyvind! :D Berges renne er bratt altså! Er vel oppi 50 grader på det bratteste så vidt jeg vet, men snøforholdene var gode virket det som? Kjenner jeg blir en smule misunnelig her jeg sitter i sofaen med sår hals...

Du begynner å få teken på dette med videorapporter, Øyvind! Keep up the good work!

• 1 year later...
Posted

Mayhassen: Satt dere noen snøanker på vei oppover? Og hvordan foregikk returen? Gikk dere bare ned, eller sikra dere?

tenkte å ta noen dager her i påska og da står berges på lista....men er ikke mye info å finne om den

Posted

Hei, satt vel en snøbolt i øvre del av renna der det var fast nok. Sikret et par andre steder med kiler i fjellet samt en gammel bankebolt minnes jeg.

Vi returnerte samme vei og lot sikringene stå til vi returnerte.

Renna er ikke vanskelig, det som kan bli utfordringen er gleppa mellom renna og breen - vær obs på denne (ikke lett synlig med mye pudder, men du finner fort ut hvor den er:))

Har også gått renna ned usikra på sommeren.

God tur!