Gå til innhold
  • Bli medlem

Førstegangskjøper av Hybridsykkel!


Bobba86

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en hybridsykkel til meg og kona i prisklassen rundt 4-5000 kr. pr. stk.

Jeg er ca 177/90 kg. og hun er 174/70 kg.

Syklene skal primært brukes til trening og lufteturer i nærområdet, hvor det i hovedsak er asfalt og litt grus.

Har kikket på endel forskjellige men kan ikke komme frem til noen bestemte type/merke.

Hvordan er feks. "Nakamura Fusion Advance-2010" til 3999,- som en begynnersykkel?

http://www.nakamura.no/Hybrid-296.aspx?ProductID=PROD1676&tab=2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den sykkelen du linker til, har stive gafler og vanlige felgbremser, og det er i mine øyne et helt riktig valg til det prissjiktet du har bestemt deg for. En grei tommelfingerregel er å gå etter enklere utstyr jo mindre penger du skal bruke.

Jeg kjenner ikke sykkelen, men tipper den er god nok til å gi deg mange år med sykkelglede. At gaffelen er i stål er en fordel, da stål er et mer fleksibelt materiale enn aluminium. Pass på å bruke litt tid i butikken for å kjenne etter om sittestillingen føles riktig. Lykke til.

OBS: Husk å sjekke om det er skruefester for bagasjebrett bak. Den du har linket til har sansynligvis det, men det har dukket opp en del sykler på markedet som ikke har skruefester. Veldig irriterende når man skal på dagstur ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Siden du skal ha en sykkel til å trille langsetter landeveien med så er sikkert den sykkelen du viser til helt ok. Det som kan være et problem er at noen hybridsykkler er giret som en offroad sykkel og det blir etter min mening mye for lavt. Jeg har skrevet litt om dette i et par tilsvarende innlegg på dette forumet før.

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=21200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.