Gå til innhold
  • Bli medlem

Kanopadling på Hurdalselva


knutis

Anbefalte innlegg

Hurdalselva er nå farbar med kano! Litt is langs kantene, men fullt mulig å padle. Strekningen fra Hurdal Verk og ned til Hurdalsjøen kan anbefales som en smakebit på enkel elv. Et stryk ved brua halvveis må synfares og av og til bæres. Elva kommer nå sannsynligvis til å være padlbar til slutten av mai, da pleier vannstanden etter hvert å bli for lav. NB er elva skikkelig flomstor anbefales den ikke til nybegynnere! Ta gjerne kontakt hvis du lurer på vannstanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

hei

jeg vet ikke helt om det var deg jeg var i kontakt med i fjor, var i kontakt med en kar som bodde like ved, jeg er meget intresert i å finne ut vannstanden er det noe nett side som deler denne informasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter ved brua rett nedenfor demningen ja. Går an å sette ut rett under fossen også, men det blit litt mer knot å kome seg ned til vannet. Å starte ved Flaen eller ved der veien går opp mot skisenteret er fint det. Er litt mer krevende strekning herfra og ned til Verket. Det er bygd noen terskler her de siste åra som gir noen morsomme utfordringer.

Padla strekningen nedenfor Verket sammen med noen elever på folkehøgskolen forrige uke. Behagelig tur med den vannstanden som er nå (utenom for de to som klarte å velte). Stryket ved brua nedenfor kommunehuset var det et padlelag som prøvde, det gikk bra, såvidt...

Hadde vært lettere med litt mer vann, men en fordel med såpass lite som nå er at en velt helt øverst er rimelig risikofri. Med mye vann derimot kan du få real juling ned resten av stryket pga mye stor stein. Ofte er et godt alternativ å sette ut mellom terskelen og brua. En eventuell velt da vil sannsynligvis komme etter det store steinene, og konsekvensene reduseres til et kaldt bad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A7r: Så ikke innlegget ditt før etter at jeg skrev forrige innlegg. Kan godt være du har vært i kontakt med meg, er flere som har det ifb med padling her. Tror ikke det er noen nettside som omtaler vannstanden her, men som nevnt tidligere bor jeg kloss ved elva så det er bare å ta kontakt.

Vannstanden har forøvrig gått litt ned siste uka pga at snøsmeltinga har stoppa opp pga kulda. Vært 6-7 kalde på natta! Fortsatt mulig med en kanotur, men hvis det er kajakkpadling øverst oppe eller i sideelva det er snakk om er det for lite nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.