Gå til innhold
  • Bli medlem

Behandling av fjellsko


straume

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har Crispi Skarven og har brukt den Crispi anbefaler på nettsidene sine. Den heter vel Colonil Leaher Gel eller noe i den duren.

Det fungerer bra. Vasker støvlene med lunkent vann og negle/oppvaskbørste før jeg gnir dette inn for hånd eller med en fille. Denne gel'en gjør at støvlene beholder nubuck-looken, og opprettholder også pusteegenskapene til støvlene tålig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok en stund mellom hver gang. Ser det litt an på utseendet på støvelen.

Crispi mener vel at dette bør gjøres etter (eller var det før...? sjekk nettsiden) første turen. Jeg brukte de på en del på turer før jeg gjorde noe med de, uten at jeg tror støvlene tok nevneverdig skade av det.

Fantastiske støvler til min fot i hvert fall. Tok de rett ut av esken på en 4-dagers tur på Hardangervidda. Ingen problemer i det hele tatt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.