Sti L Posted November 7, 2009 Share Posted November 7, 2009 Kan bli en/to uker m.jobb i Molde og kan jakte 2-3 timer før "lyset går".Har noen en ide om hva man jakte på/kjøpe jaktkort? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Innaktiv bruker Posted November 7, 2009 Share Posted November 7, 2009 Det enkleste er å kjøpe jaktkort gjennom inaturfor området Osmarka. http://www.inatur.no/infopages/00/03/00/17/Statskog-Smaaviltjakt-paa-Moere.html Der er det skogsfugl, småvilt og noe rype. Ca 1/2 times tur fra Molde. Ellers er det litt mer utfordrende. I de fleste områder er det ikke organisert salg av jaktkort. Jeg hadde meg en runde innom alle steder de tidligere solgte jaktkort tidligere i høst. Da var svaret at de ikke hadde fått noen kort å selge. For enkelte områder ble det også snakket om en selvpålagt fredning noen år. En mulighet er å spørre grunneiere. Litt tjuvjakt er jo også en mulighet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
knutis Posted November 8, 2009 Share Posted November 8, 2009 Hvis du klarer å få tilgang på kajakk, kano e.l. så er jo den fria jakta på sjøen et godt alternativ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sti L Posted November 10, 2009 Author Share Posted November 10, 2009 Er all jakt på sjø fritt fram? Arb.giver har kano som velferdsgreie nemlig,og da:Hva stapper jeg i hagla?Sikkert best jeg holder meg i skogen/fjellet.For event.å tipse en landsens gutt dreier det seg om kal.12/76 halvauto m.løse choker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts