Gå til innhold
  • Bli medlem

Hagla på flyet


jlr

Anbefalte innlegg

Skal fly til Lakselv i morgen og se om det finnes ryper på vidda=)

Det er første gang jeg flyr med våpen, så er litt bekymret for hva som skal til for å få med hagla..

Jeg har sagt fra til SAS at jeg har med hagle, så dette skal betales ved innsjekk. Planen er å ha forskjeftet i sekken, og sjekke inn resten av hagla i stoff-futteral som spesialbagasje. Ammo er pakket i sekken i originalemballasjen..

Noen grunner til at dette ikke skal funke? Tenkte da i forhold til eventuelle krav til hvordan hagla skal sendes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjorde det samme som deg da jeg dro til Svalbard med våpen, og det gikk bra.

Hvor skal du jakte 8)

Var i går å tok frem hagla fra våpenskap, ble fristet til å betale jaktkort igjen :) Det sies at det er lite ryper

her i området, men jeg så da en for noen dager siden 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med våpenkort og ha våpenet delt og pakka i to forskjellige colli som sendes som flyfrak så har

du ordna det viktigaste.

Meld frå på førhand om at du har med våpen, litt forskjellig praksis frå flyselskap til flyselskap.

Det er begrensninger på kor mykje ammo du kan ha med.

http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Bagasje/Bagasje2/Spesialbagasje/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk!

Skal jakte i porsangerområdet, har hørt det faktisk skal være litt ryper i området (sett i lys av de dystre rapportene overalt).

Har våpenkort og pakket hagle i to forskjellige check-in kollier, så da satser jeg på at alt går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Informasjon vedr våpen- og ammunisjontransport finner du nok på www.sas.no . Tipper det ligger under "spesialbagasje", og der kan du også se hvor mye ammo du kan ta med deg. Siden du skal til Lakselv så antar jeg at du skal bytte fly i Tromsø, og hoppe over på Widerøe for en kort flight. De er i samme konsern, og er nok behjelpelige med eventuelle spørsmål du måtte ha. Men slik du beskriver måten du skal transportere hagla på så skulle det gå greit. Bare pass på at bagasjehyllene for håndbagasje i en Dash8 er mindre enn i en B737. Ellers er det jo www.wdieroe.no for info rundt samme tema

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.