Gå til innhold
  • Bli medlem

Sagfjellet, lavlandsidyll på Sørlandet, hehe


DrDamage

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt rykter om at det er ønskelig med noe annet enn bare rapporter fra djerve turer til Jotunheimen, Rondane, Trollheimen etc, etc...
Så her kommer en liten stemningsrapport fra en topp i Åmli på det blide sørlandet. Toppen er en av de 7 MEGET populære "7 toppturer i Åmli" og heter Sagfjellet (458moh).
Det er merket rute fra Koppsåna Sag og turen er kort og bratt. For de som måtte ha behov for det, så er det lagt ut tau i de mest utsatte partiene; i den grad noen partier av turen opp kan kalles utsatt da selvfølgelig...

Det som var litt kuult var at selv om man ikke hadde den helt store fjellfølelsen på vei opp, så var det noen store, tørre, fine sva oppe ved der som varden og gjesteboka og også den fineste utsikten var, noe som gjorde at det var forholdsvis lite vegetasjon der og man kunne dermed lettere nyte utsikten uhindret. Brukte en liten time fra saga og helt opp, og gikk ned igjen på nordsiden av fjellet.

Her er noen bilder til glede for lavlandsfreaksa her inne :P

post-5276-133474650855_thumb.jpg

post-5276-133474650861_thumb.jpg

post-5276-133474650866_thumb.jpg

post-5276-133474650871_thumb.jpg

post-5276-133474650875_thumb.jpg

post-5276-133474650879_thumb.jpg

post-5276-133474650884_thumb.jpg

post-5276-133474650889_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Glenn! Fin liten turrapport fra den vakre Sørlandsnaturen. :( I starten av juli var jeg litt over en uke på familiens sommersted i Risør. Derfra ble det noen turer på topper i området rundt søndre Aust-Agder. Åmli ble det ingen tur til, men jeg får i alle fall et godt inntrykk av stedet etter denne rapporten. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Glenn! Fin liten turrapport fra den vakre Sørlandsnaturen. :D I starten av juli var jeg litt over en uke på familiens sommersted i Risør. Derfra ble det noen turer på topper i området rundt søndre Aust-Agder. Åmli ble det ingen tur til, men jeg får i alle fall et godt inntrykk av stedet etter denne rapporten. :D

Takk for hyggelig kommentar Sondre. Nå er jeg i den "uheldige" situasjon, ihvertfall sånn fjellmessig, at jeg bor i Arendal, og da må man ty til nærliggende områder som Åmli for å få noe særlig følelse av å i det hele tatt bestige noe som helst. Arendal suger topografisk, og idag ble lysten på litt enkel klyving for stor rett og slett, hehe. Da hjelper det at for eksempel Sagfjellet bare er en times tid i bilen unna :(

Kommer nok flere rapporter fra lavlandsekspedisjonene mine skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg trur ikke Agder er så verst jeg! Masse fin skau og greier. :D Jeg har vært på massevis av skauturer i sommer, og har derfor storkost meg til tross for alt regnet. Klart jeg kjenner toppdesperasjonen nå, men hver gang jeg er på skauen - og det er svært ofte - klarer jeg å roe ned den lengselen. Den kommer bare så altfor fort tilbake når man er nede i sivilisasjonen igjen. Og jeg frykter et nytt 2007 her i Sør-Norge, dvs en elendig høst som avløser en elendig sommer. Håper inderlig jeg tar feil!

Men tilbake til saken, Agderfylkene synes jeg virker veldig spennende. Mystisk er vel et riktig ord å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.