Kongle Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Kjøpte MSR Pocketrocket her om dagen og en Primus gassboks. Fyrte opp å greier for å teste, leste så gjennom hele bruksanvisningen etterpå der stod det følgende: Kan bare bruke MSR sine egne gassbokser. Hvis ikke tilgjengelig, hør med den lokale sjappa om tilsvarende gassbokser. Spørsmålet mitt er om det går greit å bruke Primus Power Gas gassbokser til MSR Pocketrocket?? Erfaringer? Ble litt skeptisk akkurat nå...Primus gassboksen stod det at den oppfylte EN 417.Hva med Pocketrocket? Takk for svar. Kongle Siter
Raven1 Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Du kan bruke alle propan bokser med passende gjenge! Har iøvrig hatt Pocket Rocket siden den ble lansert og brukt den mye - kjempe bra til sitt formål. Kan med fordel kombineres med en gassbox fot - da står det hele mer stødig, også når du har større pander oppå. Siter
Kongle Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Skrevet 13. mars 2009 Takk for svar ja. Måtte bare spørre. Har sett gassbokser gå i lufta-å være i nærheten av det er livsfarlig! Må bare forsikre meg om at kombinasjonen MSR Pocketrocket og Primus gassbokser er OK Gikk greit da jg prøvde gjengene passet de , men dog allikevel. Fikk hetta da jeg leste gjennom hele bruksanvisningne. Glad for flere kommentarer. Mvh Kongle Siter
Kjell Iver Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Spørsmålet må kanskje heller være om det finnes gassbokser i salg som passer til en gassbrenner, som ikke kan brukes...? Jeg mener bestemt at det ikke gjør det, men mulig andre har andre erfaringer. Jeg har ellers 2 sånne Pocket Rocketer, og er storfornøyd! Siter
justanothernut Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Bunner vel i litt amerikanske "redd for å bli saksøkt" det der. Om MSR skriver at kundene kun kan bruke MSR-gass til MSR-brennere så er antallet som kan saksøke dem pga eventuelle skader redusert betraktelig. Dessuten tjener de vel penger på gassen sin også Hadde en slik lomme-rakett i flere år uten det spilte noen rolle hvor gassen kom fra, i allefall så lenge det var gassbokser med gjenger. Siter
thorsen Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Jeg hiver meg på de som bekrefter at det er fint å bruke andre gassbokser, jeg har aldri sett en MSR gassboks en gang og jeg bruker pocket rocket. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.