Atomsilda Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Jøss Dag G!! Visste ikke at det var så fint på de sørlige breddegrader. Håper du fortsatt får mange slike fine dager i marka denne vinteren!! Er det noen bakker der eller ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Atomsilda skrev: Jøss Dag G!! Visste ikke at det var så fint på de sørlige breddegrader. Håper du fortsatt får mange slike fine dager i marka denne vinteren!! Er det noen bakker der eller ?? . Dersom du mener hoppbakker så har vi et par stykker. Alpinbakker må vi kjøre 3 mil for å nå. 2k-bakker er det smått med. 1k-bakker starter i horisonten på mitt andre bilde. Tregrensa er lav i dette karrige landskapet så vi trenger ikke høyt opp for å føle oss på høyfjellet. Fra 5-600 meter er en oppe i det fri. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Jøss Dag G!! Er det noen bakker der eller ?? Vel, https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=13357 Neida, vet godt at Evje ikke ligger langt fra høyere topper over skoggrensa. Flott nedi Sørlandsheiene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Men 500fjell da ? Rubbeheia er en tørrkjedelig skogstopp i kanskje Norges kjedligste kommune, Iveland. Et ork å gå der i tett skog og drepende blaude myrer. Langt fra slike deilige topper som vi har nord i Evje. Hva slags geografikunnskaper er det du utviser her??. Jeg som trodde du var geografimester og beste fjellquizløser i klasse under 30 år ?? Hvordan skal dette gå under Sørlandsraidet ditt til sommeren. Bare du ikke kjører deg fast i krattskog og sumpmyra. :D . Ps. Iveland er så avsidesliggende i skau og myr at det sies at tyskerene ikke fant fram før i 1942 . Hilsen en noe naiv Evje-superpatriot. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hehe, Dag Vet godt at Iveland ikke er Evje (og Hornnes), men det er da bare en liten motbakke mot øst før du er der oppe. Var ment som en liten spøk for å late som at nede hos deg er det bare topper som Rubbeheia. Så skrev jeg i innlegget mitt at jeg godt vet at det også finnes høyere og mer spennende topper nær Evje (blant annet Urdalsknuten ved Rosskreppfjorden). Så ikke bekymre deg for mine geografikunnskaper eller neste års raid, vet godt hvor Evje ligger i landet og hvor mange fine topper som ligger der! :D PS: Den skogen ved Rubbeheia bekymrer meg ja! Blir nok den kjipeste toppen, angriper fra nord ved riksveien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 500fjell skrev. PS: Den skogen ved Rubbeheia bekymrer meg ja! Blir nok den kjipeste toppen, angriper fra nord ved riksveien. . Hvor har du tenkt å angripe Midtstandsknuten, Evjes høyeste, 790 moh fra ? (Dessverre på feil side av elva) For å spare tid bør du vel gå ifra Koland som du kommer inn til via betalingsbommvegen fra Austegard/Espetveit i Åseral. Fra vest fra toppen av Fiskådalen/Dåsvannsdalen går også greit, men noe lenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Midtstrandknuten rekker vi nok ikke, den får vi nok spare til en annen gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Det er vel for tidlig å legge ned denne tråden. Heldigvis lenge igjen av vinteren. Godt at scootere kan brukes til noe nyttig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thord Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 2 januar 2009 junkerdalen Fin start på året Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Hvilken tind er det som ligger bak disse flotte trea i Junkerdalen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thord Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 solvågtind =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thord Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Her e et litt klarere bilde av solvågtind Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.