Gå til innhold
  • Bli medlem

Måneskinnstur i Strindamarka


andersno

Anbefalte innlegg

I dag skulle det skje; Påskeklisteret fra 2007 var fjernet, grunnvoks påført og blå ekstra sto klar. Skiesongen skulle innledes :D

Men av en eller annen merkelig grunn var plutselig klokka nesten 19, og mørket hadde senket seg :) . Men månen var oppe og ekstra stor, så jeg la trøstig i vei, først i lysløypa fra parkeringen ved Bekken Gård og siden innover Styggdalen med månen som lyskaster. Hadde egentlig tenkt å få tatt noen bilder av månen, men jeg tok med feil kamera og null stativ - skistavene var ingen fullgod erstatning når knærne skalv :( Det er derfor dette ble en turrapport, og ikke deltakelse i månebildekonkurransen.

Forholdene var så flotte at jeg tok "storrunden" over Austlimyra til Rossmo og, selvfølgelig, om mitt favorittmål i Strindamarka: Liaåsen. En fullstendig udramatisk tur, men med en fantastisk opplevelse av lyset over myra - det føltes nesten som å gå i flomlys. Den medbragte hodelykten: Petzl Myo XP ble bare brukt i den siste nedkjøringen som lå i skyggen - funka helt greit selv om spredningen kunne vært bedre.

Men det virker som finværet er i ferd med å gi seg; Da jeg var på Liaåsen begynte det å blåse og temperaturen steg litt.

Litt spesielt å avslutte sesongens første skitur i 21:30-tiden en lørdag kveld, men det var en så flott opplevelse at det frister til gjentagelse. Det er bare 28 dager til neste fullmåne :D Håper det blir skyfritt da også. Men forhåpentligvis blir det anledning til mange flotte skiturer før den tid.

post-474-133474597751_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk samme runden litt tidligere i kveld, nærmere bestemt i 16 tida. Var på Liaåsen ca 1545. Det var et utrolig vakkert skue. Med silouettene av Trollhetta & Snota m.flere i sør, samt Sylan i øst, ble den digre gule månen krona på verket for min del i allefall. Hadde heller ikke med "riktig" kamera, men fikk tatt noen med mobilen. Ikke helt toppers, men bra nok til å bekrefte opplevelsen.

post-3322-133474597763_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.