Gå til innhold
  • Bli medlem

Bagasjetransport på offroadsykkel


Pan

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt ny sykkel, en Nakamura Summit Custom.

Denne var det ikke mulig å få festet standard bagasjebærer på, så jeg har kjøpt offroadvarianten der du fester bæreren på selve setepinnen. (Kjøpte den hos Biltema).

Til bruk for mindre bagasjetransport (hovedsakelig til og fra jobb) hadde det vært greit å hatt en veske eller to på sykkelen til dette i stedet for sekk. Til denne typen bagasjebærer trengs det vel en spesiell type sykkelveske, siden faren for at veska kommer inn i hjulet er stor. Er det noen som har noe erfaring med sykkelvesker til offroadsykkel med slik sete-bagasjebærer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Det finnes varianter av bagasjebrettene du fester til setepinnen på sykkelen som har en bøyle ned på hver side.

Hadde du kjøpt en slik en kunne du benyttet helt vanlige sykkelvesker.

Finnes faktisk også en modell som er en hardboks som monteres på samme hvis, og da har du en vanntett og låsbar boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vær bare klar over at bagasjebærerne som du fester på setepinnen vanligvis har en maksvekt på 9 kilo eller deromkring. De tåler ikke allverdens.

Titta forresten på sykkelen din på ei butikkside nå. Med mindre det er slik at bakgaffelen din er helt fri for skruehull, så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke kan feste et vanlig bagasjebrett på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.