Carl F Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Flotte bilder, ods! Var i det samme området sommeren for 4 år siden. Må si breen har krympet mye på den tiden. Gross Glockner er en flott topp. Må bestige den etterhvert. Så du taulag oppover? Da jeg var der fulgte jeg med i kikkerten på tre lag oppover! Ganske spennende
steinur Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Takk for fem givende nydelige bilder. Snøsøte (snesøte i min gamle flora) bildet: En kan bli konservativ av mindre.
ods Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Skrevet 18. juni 2008 Flotte bilder, ods! Var i det samme området sommeren for 4 år siden. Må si breen har krympet mye på den tiden. Gross Glockner er en flott topp. Må bestige den etterhvert. Så du taulag oppover? Da jeg var der fulgte jeg med i kikkerten på tre lag oppover! Ganske spennende Vi så ingen klatrere, men to skikjørere kom ned det store, snøfylte couloiret oppe til venstre i Gross Glockner-bildet og kjørte videre ned den smale renna nede til venstre i bildet. Da de kom ned på den flate dalbreen, fortsatte de å kjøre på blåisen nedover breen.
coni Skrevet 19. juni 2008 Skrevet 19. juni 2008 Det har jeg også gjort en gang. Grossglockner er en populær skitopp. Har kanskje flere "vinter"-bestigninger enn sommerbestigninger. Grunnet nedsmelting har breen på norsida blitt mye vanskeligere på sommerføre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå