Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye rælinger til gammel kano?


Anbefalte innlegg

Hei.

Kan noen fortelle meg hvor man kan få laget nye rælinger til en gammel kano?

Det er ikke min kano, og jeg vet ikke hva slags type kano det er eller hvilket materiale den er laget av, men den er veldig lett. Den har ikke blitt brukt på mange mange år, og de gamle trerælingene har råtnet bort.

Sambo vil nå gjerne få fikset dette og tatt den i bruk, men vet ikke hvem som utfører slike oppgaver. Vi bor på Øvre Romerike.

Setter stor pris på alle råd og tips. ;)

-solskinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Otto Støver

Det finnes båtutstyr som kan fungere her. Jeg har en kano i glassfiber, og har en enkel sort plastlist rundt den. Det er jo ikke så fint som treverk så klart, men det er lett å sette på. De finnes i båtutstyrsforretninger. Du popper dem fast fra undersiden/innsiden, så det blir ikke synlig. Pass på at du kjøper rett dimensjon, jeg tror de leveres i hvitt også.

Påføring er enkelt. Du får den oppi en bøtte/stamp med varmt vann, da er den mjuk og føyelig som en pengelens tenåring. :D Så er det bare å klemme den fast, og finne frem bor og popptang med passe lengde nagler. For noen hundrelapper er du i alle fall klar for tur, så kan finlistingen komme senere. Spør deg frem på et båtsenter, de vet råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.