Gå til innhold
  • Bli medlem

Gruppetur


jclaus1

Anbefalte innlegg

Hei!

En kamerat og jeg prøver å arrangere en gruppetur til Jotunheimen til månedskiftet mai/juni. Vi hadde tenkt oss en tur med to overnattinger, og gjerne en skikkelig topptur. Vi to "sjefene" er drevne fjellvandrere, mens resten av gruppa er stort sett gutter og jenter som aldri har smakt real turmat eller ligget i sovepose. Lange turer med sekk er også nokså ukjent...

Er det noen som har noen gode turforslag med teltplasser og greie, morsomme topper? Galdhøpiggen og Glittertind er nokså uintressant

Takk for hjelpen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta båten til Memurubu campe på de oppsatte plassene der, eventuelt litt innover memurudalen. Og gå Surtningssui, flott utsikt om man er heldig med været, er vel ikke så luftig selve turen, kanskje toppen kan ses på som litt luftig, stupet på baksiden der. Så kan man gjøre som alle andre og gå enten bukkelægret eller besseggen neste dag, eller kanskje Knutshøe. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stort sett gutter og jenter som aldri har smakt real turmat eller ligget i sovepose. Lange turer med sekk er også nokså ukjent...

Denne skjønte jeg ikke. Har ligget mye i sovepose, gått lange turer med sekk. Liker meg på fjellet, i naturen.

Har derimot ALDRI spist Real Turmat.

Er det et kriterie for å regne seg selv som en dreven fjellvandrer, som du sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg satte ikke opp denne posten for å lage krangel, jeg satte den opp for å få hjelp. Beklager at det gikk inn på deg. Jeg mente at de jeg skal på tur med ikke er veldig vant med å gå i fjellet, de har aldri sovet i sovepose eller telt og aldri tilbredt mat ute.

Håper dette opplyste deg litt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte hva du mente :-) , hvis du skal dra med deg en gjeng uerfarne på tur kan du jo ta en titt i denne tråden, så slipper du Real.

;-)

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=23338&highlight=real

Når det gjelder hva du faktisk spurte om kan jeg ikke bidra med så mye. Har vært en gang på Galdhøpiggen, og i den forbindelse var det noen huler i området der som var veldig spennende å utforske hvor vi var en av de andre dagene. (dette var i.fm en tur da jeg var speider) Dette var et stykke unna, kommer ikke på i farten hvor disse hulene er.. Det er sikkert noen andre her som vet hvor jeg mener.

Uansett: Lykke til med planleggingen! Med eller uten posemat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leirungsdalen/Kalvehøgda fra Valdresflye kan være aktuelt på denne tida, men Sognefjellet er kanskje det beste alternativet da det fortsatt er gode snøforhold i området på den tida du antyder. Området rundt Turtagrø er også knallfint på denne tida, med mange fine leirmuligheter og utfordringer på flere nivå. Ellers så er det vel ikke så mye galt å si om real turmat ? :D Uansett; Ønsker dere en riktig fin tur på en fin tid på året for fjellskiturer i høyfjellet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.