Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette ser jeg fram til. Håper på klarvær. I tillegg til å ha fri akkurat da har jeg for første gang muligheten til å overvære det hele på fjellet hvor det er langt til nærmeste gatelys. Så nå er det bare å krysse fingre for at vi får et nydelig vær denne natta.

Er ingen utendørssover om vinteren, men det går fint an å stå opp på natta og komme seg ut for å se dette. :)

http://www.astronomi.no/maane210208.html

Annonse
Skrevet
Når det i tillegg er fullmåne denne natta blir den sikkert spesiel (...)

Fullmåne er en forutsetning for måneformørkelser... :)

Dette er verd å få med seg. Jeg var i Indre Troms i fjor 3. mars sist gang det var en total måneformørkelse. Da gikk jeg glipp av klimakset pga skyer, men fikk sett en god del av begynnelsen av formørkelsen. Er det fint vær skal jeg nok på fjellet en tur for å få sett denne også! Det er absolutt en spesiell opplevelse som bør oppleves langt unna lysforurensningen fra byen.

Skrevet

Måneformørkelse er interessant, men det store er å få se solformørkelse! Jeg har sett 1 (+ 1 i regnvær), og forsøker å sy sammen en reise til Russland eller Kina i sommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.