Gå til innhold
  • Bli medlem

Kryssing Gråsubrean - Grotbrean


eaa

Anbefalte innlegg

Noen som kjenner snø- og sprekkforholdene nå for en brekryssing fra

Austre Glittertindoksle/2260 og rett vestover til Trollsteinseggje S-2/2215?

Vet at brefallet ned fra Austre Glittertindoksle mot hovedbassenget på østre Grotbrean kan være noe oppsprukket,

men ikke verre enn at det er farbart på gode snøbruer, eller hvis man har oversikten på blåis.

Mulig en nedgang i vindgryta innunder Austre Glittertindoksle også er mulig?

Og hva med kryssing av hovedflaten på Gråsubrean lenger øst (østenfor Austre Glittertindoksle)?

Noen som har vært i området nylig, og sett breene?

Og som har et bilde kanskje..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk og takk, Øyvind!

Gir god oversikt dette, selv om snøforholdene nok er annerledes nå, med mer snø vil jeg tippe.

Men sprekkmønstrene er jo på de samme partiene, så dette var akkurat hva jeg ba om! :wink:

Blir vel spennende å gå ned fallet forbi Austre oksle. Mye sprekker der, og kvaliteten på snøbruene

vet jeg intet om... Men mulig man kan klore seg ned i vindgryta inntil oksle også?

Men hvor er bilde 15-31-29_0082.JPG tatt?

Dvs. hva ser vi der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Eaa

Har du krysset her nylig?

Jeg har tenkt å gå Trollsteinryggen fra nord mot syd fra base i Trollsteinkolven og så skjære over Grotbreen i retning Grorbreahesten på vei tilbake. Er dette relativt flat blåis med få sprekker?

Hvor ligger snøgrensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eaa

Har du krysset her nylig?

Jeg har tenkt å gå Trollsteinryggen fra nord mot syd fra base i Trollsteinkolven og så skjære over Grotbreen i retning Grorbreahesten på vei tilbake. Er dette relativt flat blåis med få sprekker?

Hvor ligger snøgrensen?

Hei, jeg var der for en ca måned siden, men jeg valgte selv ikke å krysse over.. Se linken https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=7647 som jeg tok fra Grotbreahesten før, jeg gikk i rundt og hadde en approach nord fra. Evt se mere fra turrapporten jeg skrev for en tid siden. Står i slutten av rapporten. https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=9307&highlight=

Mvh Alexander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.