Gå til innhold
  • Bli medlem

Kaffekjele


Frikk

Anbefalte innlegg

Jeg synes jeg må ha meg en skikkelig kaffekjele. Har etpar i aluminium som er greie når man skal bære og som jeg med skam må melde at jeg aldri faktisk har kokt kaffe i men kun kokt vann til pulverkaffe o.l. Jeg har egentlig lyst på en skikkelig nostalgisk sak som for eksempel denne i kobber eller denne i støpejern til bruk på bål og primus. Vekt ingen hindring siden dette blir til turer uten bære-behov. Har dere noen gode alternativer som er å få kjøpt? Gjerne til en billigere penge.

Edit: Oj, fant plutselig denne i stål med kobberbelagt bunn. Ser jo veldig bra ut, selv om jeg er skeptisk til helle-tuten.

-Frikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv en stålkjele med kobberlegert bunn, og den er finfin. Det klart koseligste er jo kobber, da..

Da du sier at vekt ikke spiller noen rolle (det gjør det jo alltid.. :twisted: ) kunne du jo prøve å få tak i en blykjele - så blir du litt småtung i magen av blyforgiftning også.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da du sier at vekt ikke spiller noen rolle (det gjør det jo alltid.. ;-) ) kunne du jo prøve å få tak i en blykjele - så blir du litt småtung i magen av blyforgiftning også.. :D

Hehe

Jeg har som sagt alukjele til bære-turer. Nå ville jeg ha noe mer ordentlig til campevedbilen og kano -turer :)

Kjøpte den i stål med kobberbelagt bunn fra fjellsport.no jeg. Litt i minste laget lokk (vanskelig å få putta noe nedi der under transport) men ellers en topp kjele. Fin å helle av og står støtt på primusen.

-Frikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.