Gå til innhold
  • Bli medlem

Panorama på høykant


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Det er kommet med noe fargeskift på himmelen. Det oppstår viss kameraet ikke er satt på 100% manuell, så automatikken endrer blenderen mellom bildene :lol:

Kjører fast blender, så tror ikke det kan være det. Har også hvitebalansen på sol. Men, lærer ting hele tiden... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjører fast blender, så tror ikke det kan være det. Har også hvitebalansen på sol. Men, lærer ting hele tiden... :)

Det var nok mine bilder han refererte til..

Bildegrunnlaget for begge disse er faktisk tatt med et Canon IXUS kompaktkamera på full automatikk, så jeg har mye forbedringspotensiale enda.

Johannes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok mine bilder han refererte til..

Bildegrunnlaget for begge disse er faktisk tatt med et Canon IXUS kompaktkamera på full automatikk, så jeg har mye forbedringspotensiale enda.

Johannes

Bildene tatt med et Canon IXUS kompaktkamera! Da er jeg imponert over kvaliteten.

Har selv leiket litt med panorama, da jeg bare orker å drasse på ett objektiv på fjellturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene tatt med et Canon IXUS kompaktkamera! Da er jeg imponert over kvaliteten.
Man kan ta ganske OK panorama bare med en vanlig mobiltelefon.

http://www.kjiver.no/images_lomsdal06/pan24.jpg

er tatt med en svært billig og gammel mobil. det kan selvfølgelig ikke måle seg med de store, men til husbruk er det fint nok.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører fast blender, så tror ikke det kan være det. Har også hvitebalansen på sol. Men, lærer ting hele tiden... :)

Hvis du bruker program for blenderprioritet, så regner kameraet ut lukkertiden selv. Lysmengden som registreres er summen av disse to (pluss lysfølsomhet/iso/asa). Altså du kan få både lyse og mørke eksponeringer på samme blender.

Er en stor fordel å ha knappen som låser fokus, bruker den alltid selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.