Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom tilfeldigvis over denne buksa fra Swix og siden prisen var "hyggelig" tok jeg sjansen. https://swixsport.com/no/klar/herre/bukser/surmount-shell-bib-pants-m--22471-99990
Jeg har vært på utkikk etter en skibukse med bib og drop seat, som tåler fukt og ikke koster skjorta. Jeg har fra før en Fjellreven Singi bib fra før som jeg er fornøyd med, men siden den er laget av polyester og bomull kan den trekke til seg fuktighet om snøen er våt eller man skulle være så uheldig å komme utfor regn. Fjellrevenbuksa er også ganske tung, selv når den er tørr. Swix-buksa derimot er ganske lett. Stoffet er tynt, noe som gjør at buksa veier lite, men virker også litt skjørt.

Nå er mitt tiltenkte brukt skiturer i snaufjellet med og uten pulk og jeg har ingen planer om å vade gjennom krattskog så jeg tror ikke det tynne stoffet er en ulempe for meg. Den har glidelåser på de riktige stedene. Bukselommer er noe jeg forsøker å unngå å bruke når jeg går på ski, med de er der. Jeg har så langt brukt den på 4 skiturer og må si meg fornøyd med buksa så langt. Fargen er mer anorakk-rød enn den rød-oransje jeg synes det ser ut som den er på produktbildene.

Det er kanskje ikke så mye poeng å skrive en "anmeldelse" av en bukse som tydeligvis er på vei ut av markedet, men Swix har størrelse L igjen, og kanskje det kommer en ny versjon etterhvert? Jeg kjøpte størrelse M og den passer veldig bra til meg som er 178cm og 70kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.