Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Denne helgen kunne jeg tenke meg å prøve isfiske for første gang. Men jeg vet ikke hvis isen er trygg nå. 

Jeg leter etter et sted for å kjøre fra Asker (max 2 timer), helst et rolig sted å sette opp teltet og tilbringe helgen. Har dere noe forslag?

Takk!

Annonse
Skrevet

https://iskart.no/

Etter å ha sjekket kort området rundt Oslo ser det ut til at det meste rapporteres som islagt og 15 cm stålis. Så lenge du holder deg unna innos/utos og de største vannene (isen går fortere på små vann enn store) så bør du ikke ha vesentlige utfordringer med å finne noe. Husk ispigger, og gjør prøveboring etter hvert. Husk at istykkelsen kan variere rundt på vannet, og at risikoen ofte er høyest helt langs land.

Skader jo heller ikke å alliere seg med noen som har litt erfaring. Pulk eller akebrett til å ha isbor og utstyr på er helt tipp topp, sammen med en god klappstol å sitte på. Husk ispigger, og skulle du gå i gjennom isen er trikset at du snur og drag deg opp der du kom i fra, ikke prøv å svømme videre fremover. 

Ser også det finnes en facebook gruppe for isfiske i Oslo, går jo an å spørre der. 

Oves Sportsfiske AS er også store på isfiske i Oslo-området. Så det kan være en grei plass å spørre om tips/råd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.