Vide Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Hei, Denne helgen kunne jeg tenke meg å prøve isfiske for første gang. Men jeg vet ikke hvis isen er trygg nå. Jeg leter etter et sted for å kjøre fra Asker (max 2 timer), helst et rolig sted å sette opp teltet og tilbringe helgen. Har dere noe forslag? Takk!
+Gabs88 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden https://iskart.no/ Etter å ha sjekket kort området rundt Oslo ser det ut til at det meste rapporteres som islagt og 15 cm stålis. Så lenge du holder deg unna innos/utos og de største vannene (isen går fortere på små vann enn store) så bør du ikke ha vesentlige utfordringer med å finne noe. Husk ispigger, og gjør prøveboring etter hvert. Husk at istykkelsen kan variere rundt på vannet, og at risikoen ofte er høyest helt langs land. Skader jo heller ikke å alliere seg med noen som har litt erfaring. Pulk eller akebrett til å ha isbor og utstyr på er helt tipp topp, sammen med en god klappstol å sitte på. Husk ispigger, og skulle du gå i gjennom isen er trikset at du snur og drag deg opp der du kom i fra, ikke prøv å svømme videre fremover. Ser også det finnes en facebook gruppe for isfiske i Oslo, går jo an å spørre der. Oves Sportsfiske AS er også store på isfiske i Oslo-området. Så det kan være en grei plass å spørre om tips/råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå