Gå til innhold
  • Bli medlem

Ørretstang


Adrian123

Anbefalte innlegg

Annonse

https://www.skittfiske.no/dam/241407/dam-pts-ii-distance-langtkastende-lett-og-sterke-stenger

5-25 10ft stang fra DAM som passer med det du ser etter, har ikke noen personlig erfaring med den men ser grei ut.

Jeg har selv kommet frem til at det er 5-20 og 5-25 stenger som gjelder, men mine favoritter er i 2000+ klassen. Jeg ville helst ha unngått 3-15, for det erskjelden evnen til å kaste 3 grams sluker redder en tur men at stangen tåler en 20-25 grams sluk når ørreten står langt ute, det kan fort redde turen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (4 timer siden):

https://www.skittfiske.no/dam/241407/dam-pts-ii-distance-langtkastende-lett-og-sterke-stenger

5-25 10ft stang fra DAM som passer med det du ser etter, har ikke noen personlig erfaring med den men ser grei ut.

Jeg har selv kommet frem til at det er 5-20 og 5-25 stenger som gjelder, men mine favoritter er i 2000+ klassen. Jeg ville helst ha unngått 3-15, for det erskjelden evnen til å kaste 3 grams sluker redder en tur men at stangen tåler en 20-25 grams sluk når ørreten står langt ute, det kan fort redde turen.

Hva anbefaler du medium eller medium rask aksjon? Har sett på en del stenger og mange er så myk at en 10 gr sluk nesten bøyer heile stanga😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Adrian123 said:

Hva anbefaler du medium eller medium rask aksjon? Har sett på en del stenger og mange er så myk at en 10 gr sluk nesten bøyer heile stanga😄

Det er et spørsmål om preferanser.

 

Raskere aksjon gir bedre kontroll over sluk bevegelse og under kjøring av fisk, samt bedre kast med god teknikk.

 

Men tregere aksjon som medium gir bedre kast for de aller fleste, mindre sannsynlighet for at man mister fisk. Men litt mindre presisjon når det kommer til sluk bevegelse.

 

Jeg fisker med medium selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.