Gå til innhold
  • Bli medlem

Geiterygghytta-Kongshelleren-Aurland


Utpåtur22

Anbefalte innlegg

Hei, vurderer tur Geiterygghytta-Kongshelleren-Aurlandsdalen neste helg 25. juni. Noen som vet om forhold i fjellet nå, særlig rundt Kongshelleren som ligger høyt. Mulig å gå nå? Eller fortsatt mye snø og vanskelig å gå og se merket løype? Bekker, elvekrysninger etc. 

Takk for svar! 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det blev en härlig tur med fantastiskt väder. Jag gick från Myrdal över Vossaskavlen till Hallingskeid -> Geiterygghytta -> Steinbergdalshytta och sen ut genom Aurlandsdalen. Fram till Geiterygghytta gick jag mest på snö hela tiden (förutom sträckan på Rallarvegen), men det var inga problem även om det går lite långsammare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kria skrev (15 timer siden):

Hallingskeid -> Geiterygghytta

Hvordan vurderer du dette strekket mht interessant natur, fremkommelighet, utsikt? Jeg har gått deler av dalen fra Geiteryggshytta->Finse, og det virker veldig... flatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, ArveS said:

Hvordan vurderer du dette strekket mht interessant natur, fremkommelighet, utsikt? Jeg har gått deler av dalen fra Geiteryggshytta->Finse, og det virker veldig... flatt?

Som du säger så är det inte så stora höjdskillnader, men man är omsluten av berg och det är stora vidder som jag uppskattar. Jag är inte så van att vandra på snö så det är möjligt att det var det som gjorde det speciellt, men jag uppskattade sträckan från Myrdal till Geiteryggshytta mest på turen. Att jag inte såg en enda annan vandrare kanske bidrog också. Att ta sig fram var inga problem. Jag la upp lite bilder och en video här så du kan kolla: https://imgur.com/a/KK9qGHo

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ArveS skrev (På 4.7.2022 den 13.58):

Hvordan vurderer du dette strekket mht interessant natur, fremkommelighet, utsikt? Jeg har gått deler av dalen fra Geiteryggshytta->Finse, og det virker veldig... flatt?

Fra steinberdalshytta og videre mot østerbø var det en sti vi gikk på som var veldig fin og høy. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar. Nå har jeg gjennomført turen og også vært en tur på Hardangervidda (Heinseter-Rauheller-Stigstuv-Halne). Da jeg gikk i slutten av juni var det fine forhold nedover fra Geiterygghytta -Steinbergdalen og Aurlandsdalen. Lite snø og sommerbroer lagt ut. Vi droppet tur innom Kongshelleren da vi var usikre på snømengdene og en sommerbro som kanskje ikke var lagt ut.  Endel vann nederst i Aurlandsdalen så var umulig å holde bein/fjellstøvler tørre. Men ellers en veldig flott tur som anbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.