Gå til innhold
  • Bli medlem

Skitrab Randonee


NB

Anbefalte innlegg

Hei. Vurderer å gå til innkjøp av et nytt par med lette ski ment for sanking av topper i typisk Jotunheimen. Har camox freebird og Salomon Qst fra før. Veldig fornøyd, men litt for tungt for de lengste turene. 

Har forhørt med mange ulike sportsbutikker, og får stort sett anbefalt de skiene butikken selger( naturlig nok). Uansett, har landet på at jeg ønsker å teste Skitrab Magico 0.2 og skitrab Titan vario 0.2. Ski og binding lander da på under 1,3 kg per par. 

Spørsmålet er om skitrab virkelig er så mye bedre som prisen burde tilsi. Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
NB skrev (5 timer siden):

Hei. Vurderer å gå til innkjøp av et nytt par med lette ski ment for sanking av topper i typisk Jotunheimen. Har camox freebird og Salomon Qst fra før. Veldig fornøyd, men litt for tungt for de lengste turene. 

Har forhørt med mange ulike sportsbutikker, og får stort sett anbefalt de skiene butikken selger( naturlig nok). Uansett, har landet på at jeg ønsker å teste Skitrab Magico 0.2 og skitrab Titan vario 0.2. Ski og binding lander da på under 1,3 kg per par. 

Spørsmålet er om skitrab virkelig er så mye bedre som prisen burde tilsi. Noen som har erfaringer?

Har ikke prøvd Skitrab, jeg kjøpte ett par Hagan Ultra 77 til samme type bruk, i litt kortere lengde enn jeg normalt bruker. Jeg er svært fornøyd! Forrige utgave var også testvinner i friflyt blant lette ski.

Jeg kjøpte ATK SLR release bindinger. Fungerer bra, men man må ned å rotere bakbindingen for å skifte mellom flat og hælløfter (prisen for lett vekt). Evt. kan du legge laveste nivå på hælløfter over pinnene, så trenger du bare å vippe den bak for å trakke ned i bindingen igjen.

Jeg kapper skifellene ca 20 cm fra bakskien, så kan jeg bare dra de av fra tuppen. Pomoca race grip 2 har jeg vert mest fornøyd med hittil.

På hardt føre og påskeføre er de svært gode. På blandet vintersnø med pudder og gjennomslagsføre er de også overraskende bra, men man må være litt mer forsiktig enn jeg er med Vølkl BMT 90 skiene mine. Og flyten er såklart ikke like bra, men god nok allikevel.

https://www.fast-bikes.no/e-vendo.php?shop=fast&SessionId=&a=article&ProdNr=hagan112700&t=5&c=129&p=129
 

Men 1,3 kilo per par tror jeg du tar feil, du mener vel per ski?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.