Jump to content

Telttur Ålesund.

danielpåtur

Recommended Posts

Annonse

Du tenker kanskje på villcamping ? Det må være mange steder, men jeg vokste opp i Vatnedalen og fra den og opp til Nakkereset øverst i dalen, over Krogsæter, er det langt mellom husene. Fra Vatnebygda slutter, til Krogsæter begynner, er det en husløs dal på 4-5 kilometer. Min lekeplass som unge. Det er en frodig dal med mye skog, og selvfølgelig ei elv som renner gjennom. Når dere kjører gjennom Krogsæter , det er toppen 10 hus i bygda , kommer dere opp på toppen, reset som vi kalte det, før veien begynner å gå nedover mot Fiksdalen. Der oppe er det mer åpent og ett fjellandskap. Der er tilrettelagt parkeringsplass og garantert steder dere kan sette opp ett telt. Siden jeg bodde i bygda, har jeg jo ikke teltet der. Det er garantert flere plasser i området rundt som jeg ikke vet om. Det er mange veier "less traveled" der, der det er langt mellom husene. 

8A998E0C-D6F5-43B4-ACF1-58D4E1ABE9D9_1_201_a.jpeg.97844564d866f79dfed98a6817c1f91a.jpeg

Vatnedalen, Krogsæter og Nakkereset er innenfor markeringene. Men hvis du ser på veiene som går fra bygdesenteret Vatne og nordover, mot og forbi Baraldsneset og den andre med nr. 661 som smyger seg langs sjøen, så er turen ett eventyr. Som guttunge på sykkel var dette innenfor vårt operasjonsområde . Men vi teltet jo aldri. Det er garantert plasser å lure vekk ett lite telt, hvis dere ikke planlegger en sigøynerleir. Alt dette er under en time fra Ålesund. God tur. 

Edited by Robinson