Gå til innhold
  • Bli medlem

Sandfloegga


Fjellgeita

Anbefalte innlegg

Sitter her med kartet over hardangervidda foran meg og driver så smått å planlegger en tur til sommeren. Mest akutuellt er strekningen haukeliseter-mogen. Så fikk jeg en tanke om å komme seg opp på sandfloegga ca ved " holmasjøen" mellom haukeliseter og hellevassbu. Noen som har gått opp herifra, er det mulig? Ser også at det ligger et mindre vann rett nordvest for toppen, og elven som skjærer seg ned i en liten dal ned mot langevotna. Kommer man ned her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sitter her med kartet over hardangervidda foran meg og driver så smått å planlegger en tur til sommeren. Mest akutuellt er strekningen haukeliseter-mogen. Så fikk jeg en tanke om å komme seg opp på sandfloegga ca ved " holmasjøen" mellom haukeliseter og hellevassbu. Noen som har gått opp herifra, er det mulig?

Har gått over flya frå kloppen ved Simleøyra (litt lengre nord) og kryssa elva vest for Sandflo mellom vatna 1365 og 1377. Elva var lett å krysse (august 2001). Frå kartet ser det ut til å vere greitt å ta av frå stien rett før du kjem til kloppen over Sandflofossen og følgje elva oppover til vatn 1365. Deretter lett opp ryggen forbi høgde 1642 og opp til toppen. Det er eit heller lett klyvepunkt akkurat når du kjem opp på platået 2-300 meter aust for toppen.

Ser også at det ligger et mindre vann rett nordvest for toppen, og elven som skjærer seg ned i en liten dal ned mot langevotna. Kommer man ned her?

Ingen aning, men generelt er det eit veldig rotete terreng i området, mykje småkupert og det blir litt fram og tilbake sidan det er ein skrent her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.