Gå til innhold
  • Bli medlem

Romjula


A.l

Anbefalte innlegg

Hei

Må prøve meg på en tur i romjula :) kikker litt på Tyin til Geilo har alderi vært der er det noe som har vært der :wink:

Eller er det noen bedere forslag må være på Geilo på nyttårsaften :lol:

Er det noen andre som skal på tur i romjula :) eller må dere være hjemme hos kjerringa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Odin det høres bra ut jeg pleier også å ha med en dram, syntes det er okei på kvelden når en ligger å leser litt i telte.

Er det ei stein bu som du kjenner? Vil du si noe om vilket område den ligger i eller er det ditt hemelige fri sted.

Torgeir det var overraskende jeg trodde att snø var bankers der oppe.

Skulle du ta deg en tur opp før romjula så gi en føremeld. hvis du husker det.

Hvis det er snø hvordan pleier ski løypene nord sydover å være har du noe formening om det? Eller går du mest opp på topper.

Har pratet med fruen hun mener att jeg bør dra første dag ( droppe "familie tragedien" må være litt forsiktig nå svoger er innom her engang i mellom ) og heller være sikker på å komme til Geilo på nyttårs aften så vi kan være sammen da.

Takktisk startet med annen eller tredje dag slik att det var mulig å besøke fam. først har så i etter tid forsiktig nevnt att jeg kanskje ikke rekker nyttårsaften, da fant HUN ut att det var bedere att jeg dro litt før he he.

Jeg er helt imponert over meg selv nå.

Er det noe som vet om bussen til Tyin krysset går første dag?

Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner steinbua godt,ja. Har bygget den sammen med en kompis. Plassering er hemmelig, men den ligger på Vestlandet et sted.

Forøvrig står bua åpen, slik at de som finner den kan gå inn å varme seg.

Har sett meg lei av å møte låste dører når jeg har vært våt og kald. Skuffelsen er stor særlig når man er langt inne på fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torgeir det var overraskende jeg trodde att snø var bankers der oppe.

Skulle du ta deg en tur opp før romjula så gi en føremeld. hvis du husker det.

Hvis det er snø hvordan pleier ski løypene nord sydover å være har du noe formening om det? Eller går du mest opp på topper.

Tror det har kommet litt snø i år, men kan ikke love godt skiføre. Har ripet opp en del par ski på tidligvinter i området; snøen er løs og dekker såvidt over steinrøysa. Sist romjul gikk jeg på skoa opp på en topp og kjørte snowboard ned igjen (fant litt snø på baksiden av fjellet), med ei solid dyp ripe under brettet som resultat. I år prøver jeg igjen, og klarer sikkert å lage noen riper i de nye telemarkskiene også :-)

De store snømengdene kommer sjelden før i januar/februar, og det er som regel suverene forhold når vi nærmer oss påsketider :)

Sjekk disse linkene, så får du litt oversikt over klimaforholdene i området:

http://vegklima.vegvesen.no/bilder/tyinosen/public/bilde1.jpg (bra med snø ved Tyin for tiden)

http://vegklima.vegvesen.no/enkeltstasjon.aspx?maalepktnr=M301&namn=Rv52+Hemsedalsfjellet

http://www.vegvesen.no/trafikk/vegmeldinger/rapport/index.jsp?report_id=10 (se E16 og rv52)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.