Gå til innhold
  • Bli medlem

Håpløs dekning gps.


Geir Ralle

Anbefalte innlegg

Hei på dere folkens,vet ikke hvor mange av dere som har tatt turen inn i østmarka med gps,men makan til dårlig dekning der inne.Lurer på hva dette kan skyldes :x Er jo rett som det er at alarmen for mistet satelitt går om og om igjen.Har en garmin etrex legend c :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei har noe av den samme GPSen som deg bare med en x til slutt, men det tror jeg bare er minnekort.

opplever også noen ganger litt problemer i skogen med gpsen også i østmarka. Eller jeg ser det vel ikke som noe veldig problem, men det irriterer litt.

Dette er vel pga trær for det meste slik at signalet blir for svakt. Noen gps er med antenne som stikker ut eller mulighet for ekstern antenne vil vel fungere bedre i slike tilfeller.

Jeg merker stor forskjell ved å la den henge rundt halsen og ikke i brystlomma, men det er vel ikke til å unngå at dekningen forsvinner fra tid til annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan bærer du GPS mottakeren? Hvis du bærer den lavere enn skuldernivå vil kroppen skjerme mot GPS signaler i tillegg til trær og andre hindringer. Dess nærmere kroppen GPS mottakeren er, dess mindre mottak av satellitt signaler.

Garmin eTrex modeller har ikke høysensitiv SiRFstar III og er derfor ikke like førlsom for mottak av siganler som de nye GPSmap x-modellene.

Ett tips, Hvordan bære GPS mottakeren på ryggsekken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.