Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg skal på biltur med noen venner i sommer, og prøver å finne noen mindre fosser på veien som vi kan bade i. Googlesøk resulterer bare i de største eller lengste fossene, men jeg er som sagt ute etter små fosser i naturskjønne omgivelser, gjerne litt skjermet. 

Vi skal kjøre fra Oslo til Bergen over Geilo, så opp til Leikanger, videre til Loen, Billingen, Dombås, muligens opp mot Trondheim over Soknedal, så til Røros over Stugudalen, ned til Lillehammer og så tilbake til Oslo (har lagt ved et bilde av ruta). Det gjør ingenting om fossen er litt utenfor reiseruta, regner med å ta avstikkere her og der.

Håper noen har noen tips eller ideer, setter stor pris på alle tips jeg kan få! 

Skjermbildke.PNG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke foss, og kanskje litt langt unna reiseruta (Surnadal/Rindal i Møre og Romsdal) - men likevel verdt å nevne; Skjult lenke - logg inn for å se den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et stykke unna reiseruten, så finner du Korpreiret i Hedmark. Mest for å hoppe, da kulpen ikke er så stor...

Skjult lenke - logg inn for å se den

Men da får du en reiserute på østsiden av Mjøsa, og fortsetter du opp Østerdalen så har du også Jutulhugget, men der har jeg ikke hørt om noe bademligheter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, Lurifax skrev:

Ikke foss, og kanskje litt langt unna reiseruta (Surnadal/Rindal i Møre og Romsdal) - men likevel verdt å nevne; Skjult lenke - logg inn for å se den

Litt langt unna dessverre, men takk for tips! Ser utrolig fint ut der, får dra dit på neste tur 😍 

4 timer siden, sofasliter skrev:

Et stykke unna reiseruten, så finner du Korpreiret i Hedmark. Mest for å hoppe, da kulpen ikke er så stor...

Men da får du en reiserute på østsiden av Mjøsa, og fortsetter du opp Østerdalen så har du også Jutulhugget, men der har jeg ikke hørt om noe bademligheter.

Takk for tips! Har i hvertfall notert meg Jutulhugget!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Marita Gløpstad Olsen
      Jeg er på let etter gode tips ang. Steder å slå opp telt i Rogaland. Jeg har vært på telttur med venner før, men har nå satt meg som mål å ta en tur alene. Ønsker så klart tips til storslåtte fjellturer, men utsikt og idyll, men ser meg nok nødt til å starte noe lette første gangen. Ser derfor etter ideer til steder som gjerne er lett tilgjengelige, og ikke krever for mye vandring fra bil (ser for meg det fort blir overpakking og tung sekk første gangene). Gjerne ved et vann eller i en Skog, hvor en kan få noe privatliv. Har også med hund. Setter stor pris på alle tips! 😊
    • Av Tonje Fløystad
      Rundtur 6,65 km, Tid: 2:26
      Flott nærtopp til Ripeneset. Vi kjørte inn Rivedalsveien til P skilt. Fra parkeringen gikk vi opp den bratte grusveien til demningen. Der skrådde vi inn på myren slik at vi kom opp på høyden ved siden av kletten. Dårlig sti og merking her. Da vi kom opp på høyda var den en stolpe som markerte sti opp til kletten. Ned igjen samme vei til denne stolpen, og så gikk vi ned via Rivedalsstølen. Denne ruten var mye bedre merket.

• Av tomkalsjo
      Har tenkt å gå noen turer på nordsiden av Hallingskarvet i slutten av Juli. Har tenkt å bruke Raggsteinsdalen som "base".
      Er det noen som har noen forslag på "fotogene" turer i dette området?
      Har noen f.eks gått fra Raggsteinsdalen til Storekvelvi langs skarvet?
      mvh
      Tomas
    • Av UTE avdelingen
      Septembertur over 1400 meter. Nordfjella er fantastisk! 
    • Av Gittiamo
      Når man er på fjellet med barn, og det er meldt skikkelig skitvær, så er det like greit å holde seg under bakken fremfor høyt til fjells (for the record - alt vann renner ut av grottene)  
      Langs RV55, ved Bøverton, finner man en rekke naturlige grotter innover i Dumdalen. Området var kalkrikt og i skaret hadde elva vasket bort kalken og lagd store og små grotter. Det var en liten parkeringsplass ved starten av stien, der elva renner ut. 
      Skjult lenke - logg inn for å se den , barna og jeg starta ved første grotte med påfyll av taco før vi gikk innover i dalen langs en lett og godt merker sti. På veien gikk vi også forbi en veldig fin rasteplass hvor vi spiste middag på vei ut. 
      Grottene er merker hele veien oppover og man starter ved G1 (grotte 1) og jobber seg oppover. 
      Det er bare å få på seg vanntett og solid utetøy, hjelm og gode hodelykter og kravle i vei. 
      Det var faktisk ufattelig gøy for absolutt alle. Selv for de mørkeredde (barna var aldri redde 😂). 
      Det er et lite virvar av veier å krype der og der man trodde man kom til en dead end, så viste det seg at det fortsatt var mer kryping i vente. Og lykken var stor når vi kom inn til et større rom med litt vann i, og det viste seg å være fisk i vannet. 
      Terka hadde vært her før og ville gjerne vise oss kremgrotta G7. Den var et sted oppi fjellsiden, og var mye større enn de andre grottene. Vi styra og kravla og kikka i en liten evighet, men slet veldig med å finne grotta. Da jeg endelig fant den, var tilgangen fjernet (stige opp til grotta) og et skilt var satt opp hvor de skrev at de ikke ønsker noe trafikk i hulen der pga slitasje. Greit nok. Da var vi egentlig metta på grotter også. 
      Vi møtte noen svenske turister, som bare kikka på grottene fra utsiden. Ellers hadde vi hele dalen helt for oss selv. Var virkelig gøy for store og små og anbefales om du skulle trenge en hviledag mellom fjelltraskingen. Man trenger ikke å bruke barn som alibi heller, men har du barn er det nesten et must å dra innom om du er i nærheten. 

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.