Gå til innhold
  • Bli medlem

Barnekajakk


ksverd

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å spekulere i en kajakk til frøkna mi. Hun er bare 4 år, men har fått prøvd seg litt i mammas Boreal Muktuk som er alt for stor, men med hjemmesnekret padleåre. Interessen er stor og jeg vurderer sterkt en barnekajakk til neste sommer og lurer derfor på deres erfaringer? Jeg ser prisene varierer enormt og det gjør nok stabiliteten også ;) Hjelp!

 

IMG_8558.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er en gammel tråd med ganske mye god informasjon:

Min snuppe arvet en gammel Hasle 400 da hun var 7 (tror jeg). Den er stabil som bare det, men kort og vanskelig å styre. Den har heller ikke skott, og kan dermed fylles med vann dersom man skulle går rundt. Hun fikk da en Grønlandsåre, som jeg så anbefalt flere steder for unger. Det fungerte og fungerer fortsatt veldig bra. 

I fjor kjøpte vi en Wilderness Systems Tsunami SP brukt. Det var et av alternativene jeg vurderte, og rett og slett den jeg fant til grei pris. :) Det var en stor forbedring fra Hasle-kajakken, og hun fikk mye bedre styring. 

Uansett løsning er det veldig fint med barn på kajakktur. Den store fordelen med kajakk i forhold til mange andre turformer, er at det er veldig lett å taue, og så kan ungen ta pause, fiske eller padle litt for å hjelpe til. Veldig fleksibelt, med andre ord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.