Gå til innhold
  • Bli medlem

Beremeis


kjesso

Anbefalte innlegg

hei,

til våren tek eg fatt på ein god og lang farspermisjon. guffen vart fødd i juni i år, og planen er å dra gje han ei god opplæring denne sommaren - turar i naturen på dagtid, og fotball-vm på kveldstid.

har nokon gode erfaringar med beremeisar for ungar på rundt eitt år? gode modellar? dårlege modellar?

takk,

E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ferdig med bæremeis-perioden. Egentlig likte jeg ikke så godt å gå med bæremeis, selv om det var en god modell vi hadde. Husker ikke modellene, vi har kvittet oss med meisen nå, sikkert masse nytt med fartsstriper å få tak i nutildags.

Fra ettårsalderen syntes jeg det var greiest å lempe ungen opp på nakken, forutsatt ikke altfor ulendt terreng, og at ungen ikke sovner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig dette er standardutstyr nå, men sjekk om du kan få fotstøtte til ungen som sitter oppi! Vi hadde poden endel i bæremeis, men jeg tror han ble fort kald på beina fordi beina hans bare hang rett ned. Dårligere blodsirkulasjon, og så ubehagelig ut også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Meiseperioden er kjempekort.

Vi hadde en Bergans for en 8-10 år sida, var kjempefornøyd, men den blei ikke akkurat brukt for mye.

Vi valgte mere ultrakorte fisketurer der ungene fikk prøve sjøl å gå i terreng.

Sånne små er ikke så nøye på turlengden, så lenge det er med en primus og en masse gøy mat.

Den første teltturen kan også bli en stor opplevelse, med lite søvn for far og mor.

Småunger sover ikke, de ligger bare til lading.

VIKTIG

God primusopplæring starter i 1års alderen, og fiskestang fra 2-3års alderen av.

Ikke kjøp barnestangsett, er bare tøys.

Mine arva mi gamle Hørgård glassfiberstang, den er uknekkelig, og har fanga endel fin ørret, og et par laks.

Fikk mere moderne stenger etterhvert som dem viste å behandle utstyret ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.