Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiskekonkurranse på jobb


Da9

Anbefalte innlegg

For 2 år siden startet jeg en fiskekonkurranse på jobb. Vi fikk støtte fra bedriften jeg jobber i slik at vi fikk kjøpt inn trofeer fra http://www.trofe.no som ikke koster all verden. Etter en samtale fikk vi sponset fiskestang med snelle og snøre fra en lokal fiskebutikk og noe småtterier fra mx-sporten. Vi kjøpte inn digitale vekter fra kina til 50,- stk slik at alle skulle ha gode vekter som er lett leselige. Når man tok en fisk veide man den og tok bilde av vekta og la det inn på ei facebookgruppe vi opprettet, Videre førte jeg det inn i en tabell. Vi hadde 2 konkurranser. største fisk og mest kilo iløpet av året. Reglene er enkle og gjelder all ferskvannsfisk uten gjedde,laks og sjøørret. Trofeene fikk de som hadde tatt størst og mest fisk, og premier vi fikk sponset loddet vi ut blant alle som hadde levert fangstrapport.

I fjor tok det virkelig av og hadde 14 deltakere som resulterte i at vi fikk 5000,- av bedriften til premier og div. i år.

 

Dette kan kanskje være noe flere her inne kan dra igang på sin arbeidsplass om det er stor nok interesse. På min arbeidsplass har det skapt masse skitsnakk, historier og diskusjoner som bidrar til godt arbeidsmiljø og spenning. Flere avdelinger på jobb har dratt på fisketurer sommer og vinter og fått være sosiale utenom jobb.

 

Om det er ønskelig kan jeg sende regler og exceldokumentet jeg fører inn fangstene på. Det er ikke noe avansert dokument men man bør kunne basic excel da det er tabeller som regner ut kilo og snittvekt.

 

Dette kan være noe for flere da det er veldig spennende!

 

post-10504-0-76009300-1390071267_thumb.j

post-10504-0-42334100-1390071266_thumb.j

post-10504-0-28503200-1390071460_thumb.j

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.