Gå til innhold
  • Bli medlem

Regnjakke?


Ursus

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en lett billig regnjakke. Tenker maks 1000 kr, helst rundt 500. Bruksområdet skal være småturer og dagsturer på hverdager og helgeturer i skogen vår, sommer og høst. Kriteriene til jakka er at den skal ha hette med strikkstramming (gjerne romslig hette), minst to store lommer, lett og vanntett. Ikke PU belagt. Utseende er ikke så viktig, men jeg ser helst at den er nøytral i fargene. Tanken med denne jakken er at den skal være såpass billig at det ikke er så farlig om den blir ødelagt av bål, hundeklør eller andre rifter. Hvis jeg finner en jakke som jeg er fornøyd med så kommer jeg nok til å kjøpe flere, da jeg anser dette plagget som forbruk. Det er en jakke som får temmelig røff bruk og stort sett holder 1-2 år.

 

Noen som har noen anbefalinger?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ligger litt over prisønsket ditt, men Marmot Super Mica får du mye igjen for pengene hvertfall.

http://komplettfritid.no/product/marmot-super-mica-jacket-methyl-blue

http://www.outnorth.no/no-marmot/super-mica-jacket-m-new-team-red.php?group=prod_prod_grp-s1%2F711

 

Den veier svært lite (246g), er helt vantett, og er konstruert på en smart måte. Liker spesielt "padsene" på skuldre og hofte som gjør at sekken ikke glir av stilling hver 100 meter.
Er 2 romslige lommer med mesh-stoff som innerstoff som kan has åpen for ekstra ventilering, og er stramming bakpå hetta som gjør at den ikke blåser av i tillegg til at du kan bevege hodet og hetta "følger hodet".

Det er også ventilering under armene, som har blitt et musst for min del hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.