Gå til innhold
  • Bli medlem

heveplate


elgen

Anbefalte innlegg

hei

 

Selv om det er slutten av skisesongen er det kanskje noen som kjøper ski på vårsalg?

 

Jeg har montert adskillige skibindinger og det er en fordel å montere 75 mm bindinger på 10 mm heveplate, så bindingen og skisko ikke skarver i kanten av oppkjørte skispor. Muligens gir det også mer kantkontroll.

 

Man kan selvfølgelig kjøpe Rottefellas 10 mm heveplate, men har man et par gamle 75 mm bindinger og ikke har tiden til kjøp kan en bruke et stabilt, neutralt mellom legg på ca. 10 mm. Plywood er dessverre en vannsugende mulighet, som jeg har utelukket, men et nylon skjærefjøl fra kjøkkenet gjør jobben!  Det er lett å skjære  med en fintannet sag, kan files i fasong med rasp, fil og sandpapir og bores. 

Jeg har hat det på et par ski i flere år og det holder bra.

 

 

Hilsen Elgen

 

 

post-1047-0-90101700-1367927194_thumb.jp

 

 

post-1047-0-11776200-1367927247_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.