Gå til innhold
  • Bli medlem

toppturstøvel


sinje

Anbefalte innlegg

fungerer toppturstøvel til vanelig friluftsbruk? skal gå på bre og lurer der for på om jeg kan brukke disse skoene som eneste fjellsko eller om jeg burde ha vanelige fjelsko i tilegg. hva er egentlig forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse
eller om vanelige fjellsko fungerer til bre?

Hvis du mener en ikke-brestøvel, er svaret både og. Det kommer an på både breturen og støvelen. Til enkle breturer kan de fleste fjellstøvler fungere, men det er ikke så behagelig å gå på stegjern med støvel som har for myk såle. Etter 1-2 timer er fotsålen relativt sliten. Jo stivere såle, dess bedre. Uten step-in fester på støvelen må du ha stegjern med universalfeste (reimer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du får "vanlige" fjellstøvler som også er stive. Kjøper du en kombinert fjell- og brestøvel får du en god allroundstøvel. Men les deg litt fram her på forumet, det kan være stor forskjell i slitestyrke. Personlig har jeg holdt meg til skinnstøvler pga slitestyrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.