Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor tager vi hen næste sommer?


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

I sommeren 2004 var min frue og jeg en tur til Varangerhalvøen. Vi vandrede ude i over et døgn, men myggene var slemme. Temperaturen var oppe på 25 grader en af dagene. Vi havde troet, at vi kom til arktisk klima. Det blev en ufoglemmelig god tur.

Når man kommer fra Danmark er turen til det nordligste skandinavien lang. Vi var 4 dage om at nå til Varanger. Ryggen og benene smertede, når vi skulle køre så længe.

I uge 42 var vi på en 3 dages vandretur i Rondane. Det var Okay. Lidt koldt måske.

Men det var fint, at vi kun skulle køre i 13 timer, for at nå derop.

Det skal lige nævnes at min frue og jeg er 50+.

Hvor tager vi hen sommeren 2005. Er der gode vandreruter i Sør Norge ?

Helst over trægrænsen. Og hvordan er det med myg?

Med venlig hilsen

Gunnar Martensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville sjekket ut Hardangervidda; variert terreng, det vil si alt fra småkupert, til slake vidder og bratte og småutfordrende fjellpartier. Gode muligheter for overnatting i telt, samt at rutenettet inkludert overnattingshytter er godt utbygd. Flott er det der, også.

Dessuten er det enkelt å komme dit når utgangspunktet er Danmark: Kjør til Moss (cirka seks mil syd for Oslo), ta bilfergen over til Horten, - kjør vestover :)

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommeren 2004 var min frue og jeg en tur til Varangerhalvøen. Vi vandrede ude i over et døgn, men myggene var slemme. Temperaturen var oppe på 25 grader en af dagene. Vi havde troet, at vi kom til arktisk klima. Det blev en ufoglemmelig god tur.

Hvor tager vi hen sommeren 2005. Er der gode vandreruter i Sør Norge ?

Helst over trægrænsen. Og hvordan er det med myg?

Med venlig hilsen

Gunnar Martensen

Jag har gjort en subjektiv översikt på

http://www.mai.liu.se/~pehac/huthyfs/nortrek.html

Vore skoj med synpunkter.

il C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har gjort en subjektiv översikt på

http://www.mai.liu.se/~pehac/huthyfs/nortrek.html

Vore skoj med synpunkter.

il C

Sitat fra linken:

Jotunheimen är utan vidare hjärtat av de sydnorska fjällen, det mest varierade och det mest alpina

Hjertet, kanskje. Mest varierte, kanskje, Mest alpine, nei. Vest- og nordvestlandet har definitivt mer alpine fjellområder enn jotunheimen :) (for ikke å snakke om nord-norge, men du nevner sydnorska..)

Men, som du skriver, oversikten er subjektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Anonymous

Hej Gunnar

Det er ikke så mange danskere man møder i Norske fjelde, det er skønt vi er flere. :x

Vi har mange gange vandret i Setesdalsheierne, og det kan man nå hvis man kører fra Havdrup, meget tidligt morgen.

Vi går fra hytte til hytte, men hvis man er mere til telt, er det også et fint område.

Der er også nogen fine ture, hvor man kan gå i ring og ende ved egen bil igen, det er jo lidt nemmere, end hvis man skal retur med bus og tog, til bilen.

Mvh

Tonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.