Gå til innhold
  • Bli medlem

Padlehansker


Koppen

Anbefalte innlegg

Når jeg padler kajakk og får våte hender har jeg problemer med å få hanskene både av og på. Selvsagt verst å få dem på seg igjen om en har måttet ha dem av for å operere noen som kreven bare fingre.

Jeg har prøvd forskjellig, både teknisk håndduk (hjelper ikke stort så lenge hanskene er søkk våte), lanolin (griseri) og innkjøp av ulike størrelser og typer. Har tilgode å prøve vaselin, men det er neppe spesiellt bedre enn lanolin(?) så jeg tror jeg skipper den.

Padlemuffer er ikke et alternativ for meg, tror jeg.

Har ikke kommet noe nærmere løsning, men har etterhvert fått en både latterlig og fascinerende stor hanskeportefølje fra Seal Skinz, NRS, CSR, Glacier Glove (best, tross alt), Rappala, Biltema og gudene vet hva de heter alle...

Alle hanskene er helt OK bortsett fra dette at de er vanskelig å ta på igjen. Jeg kan umulig være alene om dette problemet, hva i all verden gjøre dere for å bøte på det?

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte endel hansker.... Helt til jeg oppdaga Open palm mitts...

Som en slags vott med åpning midt i handflata...

http://www.havpadlern.no/filestore/ZZ_1178011953_openpalm_small.jpg?size=198x155;force=true

Når jeg skal bruke fingrene eller jeg ikke trener å ha vottene på så vipper jeg bare fingra ut av hullet så har jeg pulsvarmere... Og bare å vippe tilbake så har jeg votter...

Ikke brukt hansker det siste halvannet året etter at jeg kjøpte disse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har så mang par, kan du ikke ta med flere ut.

Alltid tørre hansker etter pausen.

Jo, du sier noe, men rimelig upraktisk om en må av og på med hanskene kanskje titall ganger. Dessuten blir en ikke helt tørr på hendene når de har "lagt i vann" noen timer, så jeg får gå for annet alternativ.

:D

Jeg brukte endel hansker.... Helt til jeg oppdaga Open palm mitts...

Som en slags vott med åpning midt i handflata...

http://www.havpadlern.no/filestore/ZZ_1178011953_openpalm_small.jpg?size=198x155;force=true

Når jeg skal bruke fingrene eller jeg ikke trener å ha vottene på så vipper jeg bare fingra ut av hullet så har jeg pulsvarmere... Og bare å vippe tilbake så har jeg votter...

Ikke brukt hansker det siste halvannet året etter at jeg kjøpte disse...

Ser smart ut, som en mellomting mellom hanske og muffe, kan helt sikkert være verdt et forsøk. Skal eventuelt komme med tilbakemelding hvis det ikke dukker opp et knalltips for min eksisterende fingergarderobe.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sløv innimellom!

Neoprenhanskene jeg bruker til fiske om vinteren har jeg modifisert:

Laget skytterhanske på på tommel, langfinger og pekefinger.

Dvs: Skåret opp halv fingeren på innsiden så jeg kan vippe ut ytterste leddet og knyte knuter.

Går jo an å prøve :D

Men når det gjelder padling har jeg alltid med et eller to par hansker/votter til etter matpausen.

Hater å ta på meg våte og kalde hansker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.