Gå til innhold
  • Bli medlem

Ørnereservatet i Danmark


Sisher

Anbefalte innlegg

Annonse

Ja, og det angrer ikke jeg på! Synes det meste var imponerende, men å få en Afrikansk Svartørn nærmest i "fanget" var stort.

Stas å se Stellerhavørn også! For noen kraftfulle ørner.

Har besøkt falke- og ørnereservatet et par ganger til nå, men det blir ikke siste gang turen blir lagt den veien.

Anbefales!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var å besøke stedet i sommer, men på grunn av at barn, kone og legoland fikk for stor prioritet måtte dette besøket utgå. Kjekt å lese at andre har vert der og hatt en positiv opplevelse. Jeg får prøve på nytt neste år.

Jeg besøkte en gang en råvfuglpark på en høyde utenfor Rüdesheim i Tyskland. Når man er på ferie så ønsker man seg nok helst hyggelige opplevelser og gode minner, men etter å ha forlatt denne parken med gråten i halsen ble det desverre et lite hyggelig ferieminne som nok ikke blir glemt med det første. Flotte fugler i knøttsmå bur eller lenket til "pappegøyepinner". Både fjærdrakt og klør vitnet om at trivsel og sanitærforhold nok var mindre viktig enn pengene som kom fra de besøkende. Bare en gang har jeg sett noe verre, og det var i en "dyrepark" i Scotland. Jeg kom meg ca. gjennom halve parken, som ikke var særlig stor, før jeg ikke orket mer og gikk ut.

Senere besøkte vi et privat hjorteoppdrett. Veldig interessant å se hvordan det kan la seg gjøre å ha slike flotte dyr i fangenskap uten at det ser ut til at dyrene misstrives. På dette stedet hadde de også et lite område med forskjellige dyr som var beregnet på at små barn kunne få nærkontakt med mer eller mindre vanlige husdyr. Alt så veldig fint ut, men da innehaveren fortalte at de hadde vurdert å selge små poser med mat som barna kunne kjøpe og gi til dyra, var mitt spørsmål veldig enkelt.

"Hvorfor det da?"

Det var mange som spurte etter dette, men da jeg fortalte hvordan det så ut, og hvordan dyrene så ut i den parken vi hadde vert i, og at mye av årsaken sikkert lå i at dyrene til de grader ble overforet med kraftfor av ivrige småbarn, så var det ikke tvil lenger. Dyrene skulle fores av eierne og ingen andre. Mitt forslag var at de lot et lite område i forbindelse med "barnas dyrepark" vokse vilt med gress og løvetann, så kunne barna rive grønt til dyra hvis de ville gi dem mat. Dette ville ikke skade dyrene og så ville det tilfredstille barnas behov for å mate kalkuner og grisunger.

Da vi var her sist hadde vi ikke barn, men kommer vi tilbake til dette området igjen så blir vi nok nødt til å besøke dem en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.