Gå til innhold
  • Bli medlem

"Høyt og Lavt" Aktivitetspark....

Atomsilda

Anbefalte innlegg

Hei! Dårlig vær i fjellet...ungene maser om aktiviteter og moro...Hva nå??? Jo, jeg kan på det sterkeste anbefale et besøk i "Høyt og Lavt" Aktivitetspark i Svarstad i Lågendalen. Stedet åpnet i mai og får virkelig liten og stor i aktivitet! Nytt flott utstyr og artige løyper.

Man kan skilte med: 2 Barneløyper, Familieløype og Sportsløype. Selv var jeg igjennom alle tre løypene sammen med to unger på 12 år! Alle stortrivdes og ifølge en av guidene var menn i 45+ de mest ivrige. :D De skulle "bare en gang til" før de stengte... :D Jeg kan skrive under på det!!! :lol:

Så faktisk barn helt ned til 2 år som var i den minste barneløypa!!! Sportstløypa var veldig artig og faktisk litt utfordrende. Det var faktisk Zip-line på hele 500m der du svevde 30 meter over en fossende Numedalslågen!!! :) De på 12 år tok riktignok ikke denne, men var gjennom det meste av Sportsløypa ellers som hadde flere Zip-lines på 200m. Helt topp! Synd tida gikk så altfor fort der inne! Fin kafeteria, reine fine sanitæranlegg....og ALTSÅ et flott sted!!! ANBEFALES!!! Fikk i tillegg kjøpt meg en Arcteryx Bora sekk 80l til kr 1200,- i butikken der. Slå den!!! Jeg kan nevne i tillegg at det koster IKKE noe dersom man bare skal inn å se på! :D

Er man over 140cm høy koster det kr 240,-. Prisen er lavere for de som er under denne høyden. Parken har forøvrig også andre aktivitetstilbud.

Gå inn på www. aktivitetspark.no

post-2015-133474637115_thumb.jpg

post-2015-133474637123_thumb.jpg

post-2015-13347463713_thumb.jpg

post-2015-133474637138_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig, Supert tiltak dette ja, Jørn.

Fin aktivitet og masse morro for ung og gammel. Slikt kan fort trigge til ytterligere aktivteter senere, noe jeg syns er positivt.

eeeeh, hehe, hvor mye betalte du for å komme inn :lol:

Her er også tiltak jeg syns er positivt, selv om enkelte etter mitt syn "egoister", syns det er no svineri da :

http://www.fjellforum.com/viewtopic.php?t=5862&view=previous

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digresjon:

Siden vi er inne paa dette med oppfostring av barn foran ett liv som aktive mennesker.

Her i Skottland har de bygget klatrevegger i de aller fleste barne-skolene. De er ikke mer enn toppen 2 meter hoye, men de er lange og gaar paa utsiden av stein og murveggene (vanlig byggemateriale her). Under veggene er det permanente matter som hindrer skader ved fall.

Jeg tror gule klatretak er overst oppe, med rod i midten og gronn nederst. De gule takene er selvsagt gjevest, men ogsaa vanskeligst, jfr Isaac Newtons tyngdelov.

Det er faktisk en bransje med smaa selskaper som bygger disse veggene og de har det travelt selv i disse nedgangstidene.

Disse klatreveggene er veldig mye brukt av barna. Heller klatring enn denne fedme katastrofen som har rammet Skottland. Hvert tredje menneske er farlig overvektig, inklusiv meg selv. Klatring i vegger brenner kalorier.

Ja, jeg er baade misunnelig & sjalu paa dagens barn. Klatrevegger i min barneskole hadde vaert saa inderlig morsomt. Kanskje det hadde blitt noe av meg da, annet enn smugleser av Fjellforum.

Kilden min er forovrig BBC News og jeg tror innslaget er aa finne paa Youtube et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.