Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellski - trenger kjøpetips


Anbefalte innlegg

Det er klart det blir en smakssak. Begge deler har styrker og svakheter. Jeg har knekt sålen på to par støvler ved bruk av 75mm. Det ene var gammelt (Asolo), det andre et par-tre år (Alfa). Jeg kommer ikke til å ha 75mm tåbinding igjen, men bruker Riva når turene blir litt tøffere. Hvis jeg bare skulle hatt ett par fjellski ville jeg kanskje gått for en 75mm med kabel, men for meg havner disse midt imellom toppturski og "langdistanseski".

Det er ikke bare bra eller bare dårlig med noen av dem. Det handler, som med så mye annet utstyr, om å definere sin bruk og finne utstyret som passer best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte smørefri i USA for noen år siden med innersving (Fischer? husker ikke...med full stål kanter, og 75mm tå binding, ganske breie). Skjell/'scales' funker bare ikke som vanlig smøreski, kanskje greit i sludd/våt/påske føre, men helt elendig oppoverbakke i tørt snø. Måtte kjøpe BD Ascension feller for å komme meg i det hele tatt opp, kostet vel nesten like mye som ski/bindings pakken (jeg tror det var USD 250 for ski og voile binding, USD 120 for feller). Smørefritt er noe dr!tt bortsett fra enkelte spesielle forhold...skulle ønske de kunne omgjøres til smøre ski! Lette, breie, god spenst og deilige...finnes ikke i Europa heller...(edit; Fischer Rebound Crown)...forferdelig bakglatte under de fleste forhold...har hatt vannblemmene for å bevise det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.