Gå til innhold
  • Bli medlem

Nyttårsønsker


andersno

Anbefalte innlegg

Så er vi kommet til den dagen i året da alt skal oppsummeres for året som snart er slutt.

Tenker på alle de turene som ikke ble gått, og de få som ble gjennomført. Men like mye; Tenker på de turene som venter :D

Avslutningen på året ble ikke så innsatsfullt som det kunne vært; Dro fra regnværet i Trøndelag til Oslo for å feire jul i regnværet der. Akebrettet til barnebarnet fikk stå i stua; Grønne plener gir dårlig gli.

Men i 2008 blir alt så mye bedre - håper jeg. Lange fine skiturer og en skikkelig langtur i fjellet til sommeren. Godt nytt år til dere alle!

post-474-133474511289_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja 07 var et fint år, men satser på enda litt mer tid til fjellvandring i 08.

Et av målene er å bestige noen av toppene i østerike der jeg har stått på ski i år. Noen utrolige flotte turer der!

Ønsker dere alle et godt nytt år og ser frem til forsatt være med på dette hyggelige forumet!

Kanskje noen av oss muligens treffes også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders: Litt mer kraft på fyreverkeriet der ja, enn det som var i Skrautvål, og til Martensen vil jeg bare si at om man betaler kontingent til DNT e.l. i 2008 er en personlig sak. Det er ikke engang alle som synes at TURISTforeningene er det beste for vår natur.

Generelt er mitt ønske for turåret 2008 å få oppleve en del fine turer med hyggelig turfølge, nye og gamle vennskap som vedlikeholdes i herlige omgivelser gjennom givende aktivitet, og at breer og fonner holder så godt som mulig stand mot påtrengende plussgrader.

Årets høydepunkt blir forhåpentligvis turen til Jan Mayen i juni. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns DNT gjør ein fantastisk jobb for å få folk ut på tur og glad i naturen = naturvern.

Holder stort sett ein nøkteren stil og små hytter / krypinn i fjellheimen.

Verre er det med de private turistslottene /maskinene, som i Jotunheimen

som må ha bilveg eller ferje heilt inn og fører til eit mylder av turister.

Kjempekoslig å sitte på Dividalshytta etter et par netter i telt, knallfyre i ovnen

og tenke med glede tilbake på at kontigenten er betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvantitativt blev 2007 et usædvanligt dårligt år m.h.t. fjeldture. Det blev bare én tur, som i princippet var en endagstur, men det blev en meget lang dag. Kvalitativt var den ene tur til gengæld i en af de bedre ture, jeg har været på. Vi var i alt 8 stykker, og de 7 andre kom fra Oslo-området. Jeg tog båden fra Frederikshavn til Oslo og skulle køre med i bilen hos en af de andre fredag eftermiddag. Vi drejede fra E6 ved Hjerkinn og kørte ind mod Snøheim. Vi måtte stoppe bilen et par gange, fordi der var moskus på vejen. Vi kørte så langt vi kunne og slog teltene op lige ved bommen. Lørdag morgen (eller formiddag) gik vi op mod Snøhetta - først hovedtoppen, så midttoppen, Hettpiggen og til sidst vesttoppen. Når man er 8 stykker, og bare én kan klatre ad gangen, tager det lang tid, så vi brugte hele dagen og hele natten og var tilbage ved teltene søndag morgen klokken ca. 5. Efter at have fået lidt søvn søndag formiddag kørte ved nedover mod Oslo om eftermiddagen, og jeg tog båden hjem til Jylland igen. Det var så den sommer i fjeldet!

I forhold til det dårlige vejr, der prægede en stor del af sommeren, var vi utroligt heldige med vejret netop den weekend. Det var klart og stort set skyfrit - bare ved 23-tiden kort efter solnedgang kom der lidt skyer, men det var stadig tørt. Jeg har siden fundet ud af at folkene på Tinderangling havde været på Snøhetta om fredagen (bortset fra vesttoppen, som de gemte til søndag), og at de om lørdagen tog mange af de andre 2000 m-toppe i området (og også var ude det meste af natten).

Når 2007 kvantitativt blev et så dårligt år for mig, må jeg trøste mig med, at den ene tur, som det blev til, kvalitativt var på så højt niveau. Og så må jeg håbe, at det kan blive til lidt mere i 2008. Jeg har en ønskeliste over ture, jeg kunne have lyst til, men konkrete planer har jeg endnu ikke.

Grundstammen i den gruppe, jeg var på Snøhetta med, var medlemmer af en af komiteerne i fjeldsportgruppen i DNT-OA. Der ud over var vi nogle få stykker uden for komiteen. I princippet var det en privat tur, og den var ikke annonceret nogen steder. Jeg var med, fordi jeg tidligere havde snakket med en af de andre om Snøhetta-traversen, og så opstod denne mulighed, da han trådte ind i komiteen. Tidligere har jeg deltaget både på kurser og på annoncerede ture; - og jeg har betalt mit kontingent for 2008!

Godt nytår til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.