Gå til innhold
  • Bli medlem

fjellskistavkringlefesting


DryasAnne

Anbefalte innlegg

Begynner å bli gammel,  Glemte å be de sette på kringlene :-(  To timer biltur til buikken, så det var en tabbe ja.

Bruker vi rå makt for å tre de inn?

Jeg har jo et variert utvalg i min snekkerbod, alt fra Vinkelsiper til Betongbor ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Det er vel trinser du mener med kringler? Vinkelsliper og rå vold er kanskje ikke helt tilrådelig.

Er det plasttrinser kan plasten - med forsiktighet! - gjøres myk med en varmeblåser. På tur kan en legge de i kokende vann eller forsiktig "vifte" dem over primusen.

De pleier å "svippe" på enkelt og greit når de er myke. Avhengig av størrelsen kan åpningen i en halvliter plastflaske brukes som verktøy til å dytte de på.

Lærtrinser til fjellskistaver kan sitte med ulike låseskiver eller annet avhengig av fabrikat. Her er plastflasken en klar vinner som verktøy til å dytte på med. De gamle flasker var stivere og bedre. Jeg har faktisk ikke prøvd med de ny "slaske-flasker".

Hilsen

Elgen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkswoopp! Der satt n!

Selvfølgelig. Brukte en Sodastream plastflaske, de jeg har i brusmaskina. Lett varming med varmluftpisttoln min og et hardt dask på flaska så var jobbn gjort.

Tusen takk!

Endret av Borga Voffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Borga Voffe skrev:

Sukkswoopp! Der satt n!

Selvfølgelig. Brukte en Sodastream plastflaske, de jeg har i brusmaskina. Lett varming med varmluftpisttoln min og et hardt dask på flaska så var jobbn gjort.

Tusen takk!

Så bra!

Da bruker du både HB brus og tilsats!

Hilsen Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.