Gå til innhold
  • Bli medlem

foreldre?


m.k

Anbefalte innlegg

Jeg er 18 år nå, men i en alder av 14 satte jeg og den faste kammeratgjengen rekord i å ligge ute i minusgrader. -15 var det da vi gikk. Om det ble mer en det utover kvelden vet jeg ikke, men det var med mine foreldre sin velsignelse at vi traska av gårde.

Alt handler om å ha riktig utstyr. Selv hadde jeg en sovepose som tålte noe rundt 20 minusgrader. Jeg sov med ullundertøy og frøys ikke mer en normalt. Ellers er det viktig å passe på at du ikke fryser på ører, tær og fingre. Kler du deg riktig, så er det ikke noe poblem å være ute i -20 grader. Si til dine forelder at det værste som kan skje er at du blir forkjøla, og det går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å bo ute om vinteren i 10 minus og godvær er ikke noe problem. Nullføre og nedbør kan være adskillig verre! Jeg jobber som lærer i friluftsliv og har i den forbindelse hatt med meg mange ferskinger utendørs. Min erfaring i den forbindelse er at 10 minus går greit for de fleste forutsatt at de har det nødvendige utstyret. Når temperaturen kryper vesentlig under 15 begynner ting å bli askillig verre, selv om det også går greit hvis man har kunnskap og utstyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.