Gå til innhold
  • Bli medlem

Rasletindane og Kalvehøgde


Atomsilda

Anbefalte innlegg

Hei! Nok en superlørdag i fjellet. ;-) Denne dagen var viet noen av de letteste 2000m toppene på den berømte lista. Startet fra Vandrerhjemmet på Valdresflye kl. 09.30 og la i vei oppover. Fantastisk vær og klok av skade fra forrige topptur, ble det tatt med godt med drikke og var nøye med inntak av væske på hele turen! Målet var å få meg seg så mange topper som mulig denne dagen. -Uten å gå på en sprekk!!

Snøforholdene var ikke så gode som snøforholdene nede på Flya skulle tilsi. Det hadde nok smeltet bra med snø den siste uka. Dette gjorde sitt til at vi måtte ta skia på sekken flere steder og bruke beina! :P
Fikk med oss Vestre Kalvehøgda, Austre kalvehøgde, Midtre Kalvehøgde, Munken, Kalvehøgde Ø2, Nørdre Kalveholotinden og begge Rasletindene. Angret oss litt i etterhånd at vi ikke tok med oss Vestraste Kalvehøgde (V3), men den får stå igjen til vi tar Leirungskampen med dens tre topper!!
Fantastisk å rekke over så mange topper på en dag. Tilbake til bilen kl. 17.15 og meget fornøyd med en kjempedag i fjellet,-fortsatt med krefter i igjen! :)

post-2015-133474464314_thumb.jpg

post-2015-133474464323_thumb.jpg

post-2015-133474464327_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott tur i lettgått terreng.

Litt "klønete" av dere å ikke ta med V3, men denne turen i slikt vær blir det nok flere av.

Dette er min absolutt mest slitsomme tur noensinne(inkl V3).

Samme vær som deg, super skare med 5 cm styresnø hele veien, men med kroppen full av sarkiodose gikk jeg på en gedigen kjempesmell på denne turen:(

Jammen godt sånn sjit som regel forsvinner :D

Gleder meg til å kunne nyte denne turen en vårdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.