GĂ„ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Øystein_ skrev (19 timer siden):

KjÊre brukere av Fjellforum. 

NÄ som migreringen er over sÄ er det pÄ tide Ä verve medlemmer til foreningen vÄr. 

Ved Ä vÊre medlem i foreningen og betale medlemskontingent er du med Ä sikre Þkonomien til forumet samt at du fÄr medbestemmelse i driften av foreningen og forumet. 

Jeg har laget et skjema som er her:
https://forms.gle/4vJswYvd9hAfjAFv7

Det er ikke brÄhast med Ä sende inn sÞknaden. Alle som har status som stÞttemedlemmer per dags dato vil beholde den til ihvertfall 1. mars. 

SpÞrsmÄl kan sendes til forening.fjellforum@gmail.com.

Hilsen Øystein Bordvik

Jeg fÄr merkelig nok opp skjemaet pÄ et sprÄk jeg ikke umiddelbart identifiserer:

image.png.9a20bbbe8123b241ac59c4b10bafd277.png

Uansett, jeg har 3 spÞrsmÄl.
1. Det stÄr referert til foreningens vedtekter i skjemaet. Det hadde vÊrt veldig nyttig om det lÄ lenke til disse i skjemaet. Jeg aner ikke hvor jeg skal finne de, og det gjÞr sikker andre ogsÄ.
2. Det stÄr referert til medlemsfordeler. Hvilke? Hvor stÄr det om de?
3. Kan man betale med anonymt? Med krypto eller sende kontanter?

Skrevet (endret)
GrendelRaptor8 skrev (1 time siden):

1. Det stÄr referert til foreningens vedtekter i skjemaet. Det hadde vÊrt veldig nyttig om det lÄ lenke til disse i skjemaet. Jeg aner ikke hvor jeg skal finne de, og det gjÞr sikker andre ogsÄ.

Godt poeng. Tror det er fÞrste gang jeg har meldt meg inn i en forening uten Ä lese vedtektene fÞrst! FÄr hÄpe vedtektene er noe jeg kan leve med, men det er de sikkert. :)

PS: SprÄkproblemet du fikk, kan det ha noe med fonter Ä gjÞre? PrÞv Ä slÄ av stiler (som det heter i min Firefox under menyen View/ Page style ->no style)

Endret av zimwalker
  • Liker 1
Skrevet

Denne funksjonen funket ikke for min del (med mindre mail ikke sendes straks, men bare et par ganger i dĂžgnet. Er bare ca time/halvannen siden jeg sendte inn)
image.png.9da5aedfa06aa798e89ff84f7b894320.png

Skrevet
GrendelRaptor8 skrev (2 timer siden):

Jeg fÄr merkelig nok opp skjemaet pÄ et sprÄk jeg ikke umiddelbart identifiserer:

image.png.9a20bbbe8123b241ac59c4b10bafd277.png

Uansett, jeg har 3 spÞrsmÄl.
2. Det stÄr referert til medlemsfordeler. Hvilke? Hvor stÄr det om de?
3. Kan man betale med anonymt? Med krypto eller sende kontanter?

1. Det har du helt rett i. Beklager, det er en glipp. NÄ er det sÄnn at han som sitter pÄ originalen er bortreist en stund sÄ vi fÄr ikke lagt den ut fÞr i slutten av februar. For dere som Þnsker Ä lese vedtektene fÞr dere blir medlemmer sÄ er det bare Ä vente med Ä sÞke. Som sagt fÞr, det er ingen hast, det er ingen som mister noen status pÄ forumet fÞr vi er sikre pÄ at alle er med. 

2. For tiden sÄ er det statusen stÞttemedlemskap med de fordelene som ligger i det. Vi har sÄ vidt jeg veit viderefÞrt alle fordelene fra Kjell Iver sitt forum. Det er vel dette med reklamefritt forum, tilgang til noen underforumer og lengre redigeringstid pÄ poster. Etterhvert kan det hende at vi endrer pÄ opplegget hvis medlemmene Þnsker det. 

3. Nei

Jeg kan legge til at dette skjemaet ble lagt ut litt sÄnn fort siden vi ble litt forsinket med migreringen. NÄ som vi har tatt over sÄ skal vi lage noen pinned posts med mer detaljert informasjon om foreningen og forumet. 

• Liker 1
Skrevet
zimwalker skrev (1 time siden):

Denne funksjonen funket ikke for min del (med mindre mail ikke sendes straks, men bare et par ganger i dĂžgnet. Er bare ca time/halvannen siden jeg sendte inn)
image.png.9da5aedfa06aa798e89ff84f7b894320.png

Hei. 

Jeg tror jeg muligens slo av det autosvaret. Men meningen er at jeg sender personlig ut en epost fra forening.fjellforum@gmail.com nÄr jeg har fÄtt registrert sÞknaden og betalingen. 

SÄ hvis dere ikke hÞrer noe fra meg pÄ en ukes tid sÄ mÄ dere ta kontakt for da er det noe som har gÄtt galt. Det er er manuelt arbeid med registreringen sÄ det kan glippe.

Hilsen Øystein

Skrevet
zimwalker skrev (1 time siden):

Godt poeng. Tror det er fÞrste gang jeg har meldt meg inn i en forening uten Ä lese vedtektene fÞrst! FÄr hÄpe vedtektene er noe jeg kan leve med, men det er de sikkert. :)

PS: SprÄkproblemet du fikk, kan det ha noe med fonter Ä gjÞre? PrÞv Ä slÄ av stiler (som det heter i min Firefox under menyen View/ Page style ->no style)

Eller noe lokaliseringsgreier, at Google tror du foretrekker Arabisk som sprÄk. Er det flere som fÄr problemer sÄ mÄ dere si ifra. 

Skrevet (endret)
Øystein_ skrev (1 time siden):

Jeg tror jeg muligens slo av det autosvaret. Men meningen er at jeg sender personlig ut en epost fra forening.fjellforum@gmail.com nÄr jeg har fÄtt registrert sÞknaden og betalingen. 

SÄ hvis dere ikke hÞrer noe fra meg pÄ en ukes tid sÄ mÄ dere ta kontakt for da er det noe som har gÄtt galt. Det er er manuelt arbeid med registreringen sÄ det kan glippe

Den er grei, men jeg tror du bÞr slÄ pÄ (det valgbare) autosvaret igjen, for det sier vel bare at sÞknaden er mottatt og viser hva vi oppgav av info/personalia der? At medlemskapet blir akseptert vet vi vel fÞrst bare nÄr  betalingen har kommet inn og du sender ut bekreftelse. (fwiw, jeg betalt via bank)

Endret av zimwalker
Skrevet (endret)
zimwalker skrev (39 minutter siden):

Den er grei, men jeg tror du bÞr slÄ pÄ (det valgbare) autosvaret igjen, for det sier vel bare at sÞknaden er mottatt og viser hva vi oppgav av info/personalia der? At medlemskapet blir akseptert vet vi vel fÞrst bare nÄr  betalingen har kommet inn og du sender ut bekreftelse. (fwiw, jeg betalt via bank)

Ok, jeg skal se om jeg fÄr det til eller hva som eventuelt er galt. 

Edit: jeg sjekket akkurat nÄ og funksjonen er aktivert. Jeg testet dette med Ä fylle ut skjemaet selv og fikk svar i min epost prompte. Dog var det til min personlige gmail adresse. 

Kanskje det tar litt lengre tid hvis man er utenfor google sfÊren eller kanskje den havnet i spamfilteret. Jeg er sannelig ikke sikker. 

Endret av Øystein_
Skrevet
3 hours ago, Øystein_ said:

Hei. Vi har vel 28 medlemmer til nÄ.

Noen tanker om hvor mange som er nÞdvendig for at ting skal gÄ rundt? 

Skrevet (endret)

Dersom eneste inntekstkilde er medlemskontingenten pÄ 250 kroner, sÄ er det rundt 100. 
Vi har (beregnet) pluss minus 15.000 kroner i Äret i driftskostnader hos driftspartner, pluss eventuelle merkostnader for temaer, enkeltendringer og andre engangskostnader knyttet til drift. 
Planen er Ä skru pÄ google adsense pÄ forumet ogsÄ og fÄ noen kroner inn derfra og samtidig fÄ noen kroner fra grasrotandelen. 
Statuttene og stiltelsesdokumentene vil bli gjort tilgjengelige pÄ en eller annen mÄte. Trolig en offentlig lenke til et share av en sort. 

Edit: Dette Äret vil gi mer informasjon om hva faktisk kostnad blir. Vi ligger forelÞpig over estimatet, men prÞver Ä "diale" oss inn pÄ der vi skal vÊre med tanke pÄ ytelse pÄ forumet og skalering av redundans og lastbalansering. 

Endret av frankdrebin
  • Liker 3
  • Trist 1
Skrevet (endret)

Vedtektene er registrert i BrÞnnÞysundregistrene, men pÄ grunn av logistikkpeoblemer (jeg er i utlandet med skikkelig dÄrlig internett), fÄr jeg ikke lastet opp PDF av dem fÞr siste uka i februar. Lover pÄ tro og Êre at ingenting er hemmelig med vilje.

NÄr det gjelder dette med anonym betaling, sÄ er det ikke mulig, og det er to viktige grunner til det. Den fÞrste er enkelt og greit at medlemskapet ikke er anonymt, og betalingen mÄ vÊre koblet til medlemskapet. Den andre er at alle anonyme lÞsninger som er fullt ut lovlige og har en akseptabel (lav) svindelrisiko, er dyre og upraktiske for oss.

Styret diskuterer om vi skal gjÞre det mulig Ä kjÞpe "plussversjon" av forumet uten Ä vÞre medlem i foreningen, og hvilke betalingsmÄter som i sÄ tilfelle er mulige for oss Ä akseptere. Da blir det mulig Ä gjÞre det anonymt i betydningen at foreningen ikke registrerer personopplysninger om disse kundene, men bankene pÄ begge sider vil likevel kunne spore pengetransaksjonen.

Endret av Bryggekar
  • Liker 1
Skrevet
eeespen skrev (3 timer siden):

Sendt inn og betalt. Takk for jobben som gjĂžres!

Bare hyggelig. 
Takk for tilliten fra alle dere som stÞtter arbeidet vÄrt med forumet.

Skrevet
frankdrebin skrev (PĂ„ 13.2.2026 den 8.27):

Planen er Ä skru pÄ google adsense pÄ forumet ogsÄ og fÄ noen kroner inn derfra og samtidig fÄ noen kroner fra grasrotandelen. 

Uff uff uff uff. Ikke bra. DÄrlig start dette.

Skrevet
GrendelRaptor8 skrev (34 minutter siden):

Uff uff uff uff. Ikke bra. DÄrlig start dette.

Det har alltid/lenge vÊrt reklame pÄ forumet for de som ikke er stÞttemedlemmer. Dette er ikke noe som blir spesielt nytt :) 

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.