Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

IMG_1401.thumb.jpeg.5554c816348d42a8c2a2589924cd0ab0.jpegIMG_1403.thumb.jpeg.e738692eaaad9f7789813cade15728b4.jpegIMG_1399.thumb.jpeg.781a56df1a819893861581bf39485159.jpegVar på en liten kosetur med en av tenåringene i huset. Ut i Lillomarka med ostesmørbrød og te på planen. Var tom for gass, så jeg fant en gammel beholder med litt rødsprit, stormkjøkkenet fra Trangia med dertil like gammel brenner. Alt fungerte helt topp og alt var bra helt til jeg skulle rydde etter turen. Flasken med rødsprit hadde knekt i korken og sekkene bunn var gjennombløt av spriten. Noen som har vært borti noe tilsvarende? Jeg antar at det er en dårlig ide å oppbevare rødsprit på slike flasker, jeg kommer ikke til å gjøre det igjen over lengre tid. 

IMG_1402.jpeg

Skrevet

Anbefaler å bruke Trangia sine sikkerhetsflasker. Tryggere å helle av i tilfelle det fortsatt var flamme under påfyll, og de tåler sprit godt. Fås i flere størrelser.

Skrevet

Har ikke knekt korken, men jeg hadde rødsprit lagret på en Sigg flaske noen år, den likte ikke det noe særlig. Belegget inni løste seg opp, og ble til "sandaktige" partikler.

Min lærdom ble i alle fall å ikke lagre drivstoff på andre flasker en original emballasje. Så når jeg har brukt en flaske på tur,  går drivstoffet tilbake emballasjen, og jeg tørker den jeg har brukt.

Skrevet

Har aldrig haft problemer med at have sprit på trangia’s egen flaske selv ikke i længere perioder. Så dem kan jeg varmt anbefale såfremt man er til sprit.

so. Foroll også nævner, så er de fantastiske at hælde fra, og de søler ikke hvis man kommer til at vælte dem når de er åbne.

Skrevet

Wow! Her tenker jeg det er Lakens flaske som ikke tålte støyten. Har hatt rødsprit i div. sikkerhetsflasker...noen over mange år, der spriten måtte tømmes ut pga aldring. Men aldri opplevd det du henviser til. Også enig med overstående innlegg...det å bruke produsentens flasker. Nylig supplert selv. (Kjedelig når sekken får lide)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.