Guggen Skrevet 20 timer siden Forfatter Skrevet 20 timer siden (endret) Jeg har jo gavekortet jeg må bruke, og har prøvd både Walk King Air og Impact 2.0 nå. Begge virker gode på foten min, vanskelig å velge. Noen som har hatt begge og kan peke på noen fordeler/ulemper? Ser for meg at det blir mer vedlikehold med lær på Impact. @borgernAng størrelser, så sier jo faktisk Alfas størrelsesguide, som er veldig fin og detaljert, at Stette har rom for større føtter sammenlignet med samme størrelse i Impact? (Cm fot min og max) Men du gikk opp en størrelse i Stette? Endret 20 timer siden av Guggen Siter
borgern Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Jeg gikk opp en størrelse på Stette ja. Jeg prøvde først 46 men opplevde den litt smal og kort. 47 passet bedre der. Jeg bruker også litt tynnere ullsokker i de enn Impact. Når jeg tok på Stette i går og så Impact så føles de ganske like store. Impact er jo klart mer brukt da. Jeg bruker gjerne 46 i sko som er romslige, 46 2/3 i Asics og Salomon skistøvler. Om da Impact 2.0 har blitt litt mindre i størrelse fra 1.0 vet jeg ikke. Impact er en veldig god støvel . Jeg har ikke hatt Walk King men Berg tidligere i 46. Ikke så ulike WK men Berg er vel regnet for å være ett knepp bredere enn WK. WK Air har jeg ikke testet men hatt andre modeller med kunststoff. De er vel og litt lettere enn Impact. Kommer litt an på når du skal bruke støvlene. Min erfaring med slike i kunststoff med perforering er at vann lettere kommer inn mot membran så de føles kaldere. Kan være fint om sommeren men ikke når det er kjøligere ute. Med lærstøvler er det greit å impregnere de for å holde vann lengst mulig ut. Med sko/støvler man skal gå langt i er det ok om de er litt større siden føttene sveller litt i løpet av en lang dag. På thru hike i Usa er det vanlig med en halv til en størrelse større enn man vanlig bruker, de går dog langt og lenge. Siter
hanger Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Om noen har tips/erfaringer hvordan myke opp stoffet på Stette hører jeg gjerne om dette! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.