Gå til innhold
  • Bli medlem

Alfa Stette klyper på risten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Falt for de nye Alfa Stette, flott design, lett vekt osv. 

Vippet mellom 41 og 42 men gikk da opp og de passer bra etter jeg la inn en bedre hiking såle.

Men et problem jeg har er at de klyper/klemmer meg på toppen av risten der foten naturlig bøyer seg når man tar et steg. 

Har gått noen småturer bare, muligens blitt litt bedre men jammen ikke sikker.

Noen som har erfaring med disse? Er jo syntetiske materialer men ifølge Alfa skal disse også myke opp etter hvert…

Annonse
Skrevet

Kanskje vi har litt lik fot, som "tar mye plass" over vristen. Jeg har måttet snitte opp to stk. par med Altra Lone Peak i størrelsen min med kniv for at de skulle bli gode å gå i. Uproblematisk med ikke-vanntette sko. Er det sko man ønsker skal være tette er det nok noe annet... .:)

IMG_8504.thumb.jpeg.ddd33c2d01241c524a90092a1b059bb2.jpeg

Skrevet

Tror ikke det blir så aktuelt å skjære i den nye Goretex-membranen!

Får vel bare gå de inn mer, eksperimentere med plassering av losser osv

Skrevet

Strammer jeg for mye over vristen, klyper de hos meg og. Og synes såle og lest er veldig god.

Men opplever du overgangen mellom såle og tekstilet løsner i limet akkurat i knekken over vristen?

Skrevet
4 hours ago, Guggen said:

Strammer jeg for mye over vristen, klyper de hos meg og. Og synes såle og lest er veldig god.

Men opplever du overgangen mellom såle og tekstilet løsner i limet akkurat i knekken over vristen?

Hos meg klyper de selv med åpne lisser..

Hadde ikke lagt merke til det, men nå som du sier det så ser jeg tekstil og såle har løsnet hos meg og!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.